Men den statistiken säljer inga tidningar, då är det bättre med fake news. 
Hur kan det komma sig att så många ligger just nu på sjukhus samt Iva med tanke på att alla äldre har snart fått sin vaccin? Är det sådana normala friska som också hamnar där - kan man undra?
Jag skulle killgissa på att Sportlovet kan ha en viss inverkan på belastningen.
Pga mindre intelligensnivå kanske.
Medelåldern på de som ligger på IVA sjunker så vaccineringen av de äldre verkar hjälpa. Sen är det väl bara de äldre som bor på särskilt boende eller har hemhjälp som är vaccinerade. Mina föräldrar som bor hemma utan hemhjälp har fått första spruta och de är tidigt ute bland sina vänner. Större andel yngre inlagda på iva - DN.SE
Det är det som oroar mig…trodde knappast att normal friska i normal ålder kunde hamna där. Pga många av dessa som är yngre har inte varit väldigt försiktiga sedan från början/ dvs inte isolerats som dom äldre.
Min granne som bor ensam som är 80 har fått sitt vaccin på lokala vårdcentralen.
80 är väl gränsen för att få vaccinet nu. Förälderns fick för att farsan är 80.
De fick åka till ett särskilt vaccinationsställe.
Vad är normal ålder? 40-talisterna är många och de är 70-80 år.
Det beror på vilka stadsdelar och kommuner men en del är idag i fas 2 tror jag dvs 70 +. Har man fått första dos så är man i princip “räddad”… Vet inte riktigt hur man ska tolka den information "så många 80 + är vaccinerade…Vad kan det bero på att vissa kommuner har redan kommit långt jämfört med andra? Nykvarn ligger långt efter jämfört med Salem. Så många 80-plussare har fått vaccin där du bor
Olika regioner har kommit olika långt i fas två men det är en bra bit kvar innan alla som är 65+ har vaccinerats.
Utöver att “folk” slarvar en del mer just nu så ska man också ta in i beräkningen att vårdavdelningar till viss del fyll på i mån av plats. Om IVA är fullständigt överbelamrat hålls en del patienter kvar på vanliga avdelningar som vid lägre belastning på IVA skulle hamna där. Nu är det färre äldre som hamnar i sjukvården, då står platser “tomma” på IVA och de fylls upp med en del som annars hade blivit kvar på vanlig vårdavdelning.
Möjligen är väl i alla fall en del av mutationerna också mer sjukdomsdrivande, inte bara mer smittsamma.
Hoppas inte att det är pga mutationerna…
Av olika verksamheter jag varit inblandad i sjukvård den som är svårast att bedöma baserat på medarbetares berättelser. Inte minst läkarna verka ha svagt grepp om läget på aggregerad nivå. Alt. tänker för många journalister att de träffat gud, sonen eller den helige anden och inte riktigt orkar hålla pennan eller om det var tungan rätt i mun.
En av Norges största konspirationsteoretiker och Coronaförnekare har dött i Corona. Koronafornekter, Hans Kristian Gaarder skal være mannen som døde med koronaviruset på Gran. – NRK Innlandet – Lokale nyheter, TV og radio
Sicken jävla idiot. I sådana här fall önskar man att man kunde fråga “Så hur var det med Corona nu egentligen?”
Hans anhängare försöker nu komma fram till varför han dog för det kan ju inte vara Corona.
Alltså jag är så trött på den förenklingen, jag är säker på att om det togs ett IQ-test i denna grupp skulle du få mycket varierande förslag.
Försök förstå bakomliggande strukturer hur mänsklig psykologi fungerar med förnekelse etc.
Ta inte allting så allvarligt.