ah… har du läst något om när publiken får gåtillbaka på matcher?
Nää, inte koll på det. I England tror jag de sagt att FA-cupsfinalen ska spelas med publik.
man längtar
Israel slöt ju avtal med Pfizer innan det var färdigtestat, de chansade och det gick hem.
Israel skrev väl även avtal med Pfizer innan vaccinet var färdigtestat?
Yes, det chansade och lovade dessutom bort hela databanken. Det senare tror jag iofs världen kommer tjäna mycket på. Sedan vet jag inte om Pfizer har ensamrätt?
Ha, se där ja. När det kom ut i nyheterna så vaknar beslutsfattare. 
Mycket man kan fundera över denna statistik…
Ryssland som har eget vaccin har få vaccinerade…
Hur kan det komma sig att många EU länder har många flest vaccinerade än Sverige? skulle vaccinet inte fördelas lika?
Danmark har flera vaccinerade än Sverige fast dom avstod från Astra Zeneca.
Nej, Danmark har inte fler vaccinerade än Sverige.
Vad menar du med många fler är vaccinerade i andra EU-länder?
Du vet om att Sverige är med i EU?
Vad har du för källor till tokerierna du påstår?
I Ryssland är folk väldigt skeptiska mot staten så få vill ta det. Man har också sålt mycket utomlands vilket har gjort tillgången låg.
Jag är ju varken vaccinskeptiker eller foliehatt(tycker jag själv i alla fall…
(Dunning-Kruger ni vet…)), men det Ryska vaccinet Sputnik gör mig orolig. Det pågår en diskussion som bara tangerats i Svenska medier om att det är olika innehåll i olika leveranser från den Ryska tillverkaren. Och här vaknar min skepsism mot Putins Ryssland. Jag tror de är fullt kapabla till att fibbla även med ett vaccin. Tex. få ett vaccin godkänt men leverera något annat. Eller leverera något dåligt till fattiga länder och ge rika länder(som har bättre egna kontrollsystem) det korrekta. Jag hoppas man är väldigt försiktig att godkänna Sputnik i Europa, men jag vet inte hur det skulle gå till. Om man godkänner hoppas jag man inte köper några doser.
Länk från @pao Coronavaccin - i Sverige och världen - SVT Nyheter
Seychellerna är på plats nr 2 efter Israel fast dom fått vaccinet levererat av Indien. Väldigt generöst av Indien!
Tänk på att Seychellerna har förr än 100000 invånare. Så det är kanske 75000 som ska vaccineras. De har fördigvaccinerat ca 35000 om siffrorna stämmer. Sverige vaccinerar fler per dygn. Vill inte förminska vare sig Seychellerna eller Indien, men kanske inte en jättestor insats från Indien.
USA får man ju säga är imponerande med så många både till antal och procent som är färdigvaccinerade. Danmark och Sverige ligger relativt lika förutom att smittspridning i Danmark är betydligt lägre
I Frankrike har dom börjat med vaccin-drive.
/källa: tv5monde
Jag har en känsla av att vi snart har ett rejält överskott av vaccin och då behöver man inte jaga typ sputnik eller kinesiska mm
Det borde ju vara så. Kanske saved by the bell…
Man ska vara tacksam att man ev. kan välja ändå i Sverige…Vissa platser t ex Andalusien kan man inte välja…
Från och med nu används AstraZeneca i åldersgruppen 60 till 69 år.
De som är från 70 år får Pfizer och Moderna.
Säger du nej tack till AstraZenecas covidvaccin i Andalusien, räkna inte med något annat vaccin i stället. Det är beskedet från den regionala andalusiska Folkhälsovården Consejería de Salud y Familias. AstraZeneca används till personer i åldersgruppen 60 till 69 år.
svenskamagasinet.nu