Stora Corona-tråden (2022)

Säker på att det inte var för att du druckit absint? 🫣

Skulle kunna vara men absinten brukar komma med en ordentlig minneslucka

1 gillning

hur är det med andra länder? procentuellt?


Där finns ett bekymmer med att vi Slutat testa som vi tidigare gjort.
Men så här ser det ut i Tyskland

3 gillningar

Krya på dig.

1 gillning

Tack! Lite segt så här på inledningen av semestern.

1 gillning

Verkligen taskig timing!

Då bryter man semestern!

Sjukskriva sig eller "arbeta"? :sunglasses:

Hahaha, sjukskriva sig!
Fick göra det en gång från Thailand. Låg magsjuk i en bungalow med kackerlackorna springande över mig. Chefen var först mycket tveksam.

1 gillning

Jo, jag funderar på det. Har i och för sig aldrig sjukskrivit mig på semestern och jag tror inte jag varit sjukskriven sedan 1996 eller något sådant. Samtidigt kan man ju tänka att något ska man ju göra på sin semester, varför inte passa på att vara lite sjuk..? :grin:

1 gillning

Semester är ju lite överskattat. :joy::joy:

:mask:

Får hoppas de löser vaccinet med någon oral tablett snart. Gå och fylla på årligen med spruta känns inte långsiktigt som något som kommer vara smidigt.

Ska tilläggas att det är 14 personer på IVA. Statistiken blir skev när det är så få personer.

1 gillning

#kavlanerochsväljistället. :joy::joy:

Hörde det där på nyheterna. Det är tveksamt om Ekot ska göra en sådan nyhet när underlaget är typ 5 personer. Sedan är de otydliga på om de tror det beror på att vaccinet avtagit i effekt pga av lång tid sedan vaccination eller om viruset tagit sig runt "vaccinet".

Jag sitter och är lite smånöjd med att genomgått en infektion nu i början på sommaren. Det borde göra att jag fram till i höst har ett visst extra skydd. Jag har för övrig kåk i Corona nu. 3 sprutor och två infektioner..:grin:

Dessutom så kan man fundera över kvoten mellan ovaccinerade vs vaccinerade