Stora Corona-tråden (2020)

Där jag jobbar har man nu globalt stoppat internationella resor med flyg till första april.

Kanske e ganska allvarligt ändå då :man_shrugging:t2: Precis som o köra för fort , gå mot röd gubbe …

Ännu ett bevis på att fotbollssupportrar är neandertalare.:sunglasses:

1 gillning

För oss fullt friska, ungefär så. Men det är onödigt att sprida viruset om man kan undvika.

Sverige sägs vara sjunde bästa landet i världen på att hantera en pandemi - det gäller att sätta saker i perspektiv.

1 gillning

100 :+1:t2::+1:t2:

Varför visar Aftonbladet och vissa utvalda läkare på sociala medier ett annat perspektiv?
Lät inget vidare i P3 dystopia heller men får väl hoppas att det perspektivet (7e bäst) är sanning vid en pandemi. :blush:
Vid en pandemi finns det ju fortfarande patienter som behöver annan hjälp eller samma hjälp för andra åkommor.
Vi är ju inte kina som lyckas bygga ett sjukhus på en handvändning iaf :sweat_smile:

(Off topic men när får jag tillbaka min patriot-stämpel, vet att den åkte en stund när jag rensa bland mina streamingtjänster men nu har jag varit patriot i över en månad :innocent::heart:)

Du tror inte att det finns uppmärksamhetskåta läkare som gärna vill uttala sig fast dom inte har 100% koll?

1 gillning

Södersjukhuset har ju ekat en del i media det senaste tänker jag på.

Men självklart vill väl alla ha sina fem minuter av fame.
Dock så ska man väl alltid lyssna på både de goda nyheterna och dom dåliga nyheterna med en nypa salt.
Båda pudras.

Sällan man får uppmärksamhet med nyheten “Det är rätt chill” :slight_smile:

1 gillning

P3 dystopia gjorde ett mer seriöst avsnitt efter ha sänt ett avsnitt om pandemi lagom tills Covid-19 blev världskänt.
Du som tycker det är spännande med virus så kan jag tipsa om de avsnitten.
Men det verkar iaf klart att Covid-19 blir en del av vanliga influensan som kommer cirkulera planeten kontinuerligt.

Undrar vilken/vilka skyddsmask, respirator som är bäst. Det finns fortfarande att köpa. Har någon tips?. Läste någonstans om pf3. Läste också att man ska ta C och D vitamin. Jag tar inget för givet. Bättre förekomma än förekommas. Jag tror på folkhälsomyndigheten omdöme. Dock kan det ändras när som helst och då gäller det att vara förberedd. Tror att dom har ganska bra strategier i beredskap efter erfarenhet av tsunamin.

Fast i de här sammanhangen är ju de flesta offer ekonomiska, antingen för att man lägger pengar på onödiga saker på grund av rädsla eller att ens företag går dåligt på grund av att det stänger temporärt, eller i längden till och med går i konkurs - vilket håller på att hända nu.

Jag kan tillverka det bästa av det bästa i 100% EN-AW 1050-aluminium, swisha 3500:-, frakt ingår.

Va va de nån sa 1720,1820,1920 / stora epidemier , typ 100 miljoner döda o nu 2020 ??.. Inge conspirecy här inte :joy::zipper_mouth_face:

1 gillning

Du skämtar va? Ska du verkligen köpa dig en respirator?

Du kanske ska läsa det här.

2 gillningar

@calinou :rofl:

Ibland är ju verkligheten hård, behöver du fråga är det ingen idé att du köper någon respirator eller mask. Du kommer inte kunna använda dem korrekt.

Det finns masker att köpa, om de inte är slutsålda. Men de som har effekt på riktigt är enkla att felanvända. Det är större risk för en rejäl smitta med mask än utan för många människor.

1 gillning