Stora Corona-tråden (2020)

Eller på grund att vi har väldigt kompetenta myndigheter som vet vad de gör?

1 gillning

Det hoppas man. Det är ju deras jobb.

Det är det och ändå får de mycket skit för att de inte stänger landet.

Kanske så blir det inte så hårt slag mot ekonomin med tanke på hur mycket onödiga saker folk handlar :sweat_smile:

1 gillning

Intressant nu när apoteken är privatiserade och de finns de som tar 900:- för munskydd. Man kan ju hoppas det apoteket blir bojkottat när detta är över.

Johan Carlson, Generaldirektör på Folkhälsomyndigheten säger det i nyheter på Sveriges Radio och SVT. Du hittar det själv.

Fast här tycker jag att det hör till god sed att hjälpa sina med- och motdebatörer med rätta källor.

Det var iofs en hel låda munskydd och ett privat apoteket :slight_smile:

https://www.svtplay.se/video/25552620?start=auto

Kan man få be om att du inte sprider dessinformation om att det inte finns några andra smittade till vi vet när andra börjar testas.

Måste försöka ta mig dit, jag vill också bli “fast” i ett tropiskt paradis.

3 gillningar

Din argumentation är upp och nervänd.

Det är som att säga att det är ljug att konstatera att en inte har cancer bara för att en inte screenat sig för alla dess former.

Island kan ju också vara ett resmål. :rofl::rofl:

https://www.isitcanceledyet.com/ :rofl:

Om du nu ska börja använda både munskydd och handskar vet du då hur du tar av dig grejorna på rätt sätt? Om man inte vet hur man gör det korrekt så är det väldigt enkelt att man kontaminerar sig själv med det som fastnat på skydden och istället har man utsatt sig för större risk för smitta än om man inte använt skydden från första början.

1 gillning

Jag vill bara understryka detta. För de flesta ökar smittrisken om man använder skyddsutrustning. Orsaken är att de flesta inte vet hur man ska använda dem.

De flesta virus fungerar så att ju större mängd man får i sig, ju sjukare blir man. Om man tex tar av ett riktigt munskydd kan det vara en mycket stor ansamling av virus i filtret.

1 gillning

Helt korrekt
Dessutom de munskydd som folk köper funkar bara om du är smittad själv och inte vill smitta andra. Vill du ha ett munskydd som funkar måste du upp till typ FFP3 de kostar ca 1500 kr ink moms per styck :slightly_smiling_face:

bild

1 gillning

Munskydd kan förvärra

1 gillning

För den som ev. som bär sjukdomen kan det vara bra så att man inte smittar inte andra.