Det lär ge samma effekt, så kör på. 
Ingen vill ju gå nära en rökare så inte konstigt att de klarar sig bättre. 

Oh no!
Mitt intresse har svalnat rätt ordentligt sen i våras, men ändå dyker det då&då upp nyheter som får mig att fundera på hur länge detta kommer att hålla på.
Jäkla otrevligt om det kommer bli utbrett med återkommande fall, om man riskerar att bli lika sjuk andra gången.
Man får väl hoppas att den muterar och blir mer ”skonsam” för kroppen. Så den blir mer lik den vanliga influensan.
Lite som @Sledde skriver, skulle detta visa sig vara vanligt kan det ju rulla runt väldigt länge. Då blir det mkt besvärligt. Man får ju hoppas att det är undantag och/eller att andra omgången blir mycket lindrigare för de flesta.
Då har man varit och testat sig för antikroppar. Resultat om 7-10 arbetsdagar
40 000 som ska testa vaccinet:
Verkar ju som tur är väldigt ovanligt att smittas en andra gång. Men kanske om någon ny stam blir lika smittsam så kanske det kan komma att hålla på ett tag till. Patienten här hade dock inga symptom andra gången han blev smittad.
Frugan var en av dem 
jasså?. Var hon inte smittad?
men yay.
Det där är verkligen ett bottennapp av systemet. Jag har inte fattat var det gått fel, men allt annat än bra är det ju. Det stora risken på samhällsnivå med dessa felaktiga svar är ju att x antal människor kan ha agerat som om de var immuna efter detta test.
Exakt så, frugan har ju inte varit lika försiktig nu och även träffat sina föräldrar där hennes mamma är i riskgrupp så kunde ha gått illa.
Om en aning tröttsamt populistiskt.
Men du testade dig väl också, vad blev ditt svar? (Tänkte om du också var positiv fast med korrekt prov, så kanske frugan trots allt haft det hela…?)
Jag topsade halsen men det var negativt =)