Stor utrensning i iPadOS 27 – här är alla iPads som förlorar stödet

Från sajten:
image
Foto: Marcus Attefors

Det är en ordentlig utrensning av iPad-modeller som inte kommer att kunna få iPadOS 27 i höst och det är till och med så att iPad-modeller med M1-chippet inte kommer att få den nya uppdateringen. Hela listan över iPad-modeller som inte kommer att kunna uppdateras hittar ni nedan:

• iPad Air (3:e generationen, 2019)
  • iPad Air (4:e generationen, 2020)
  • iPad Air (5:e generationen, M1, 2022)
  • iPad Pro 11 tum (1:a generationen, 2018)
  • iPad Pro 12,9 tum (3:e generationen, 2018)
  • iPad (8:e generationen, 2020)
  • iPad mini (5:e generationen, 2019)

Har du någon av enheterna i listan ovan? Kommentera nedan!

Insåg just hur gammal min iPad mini är :scream:. Frågan är om jag ens kommer att skaffa en ny. Ser inte längre samma behov nu när jag övergett Evernote.

Många barn kommer att behöva en ny iPad för att de nya skärmtidsinställningarna ska fungera.

What?! Det är ju tokigt.

Hmm MacBook Air med M1?

Hej, så Ipad PRO 12,9 (fjärde generationen) överlever något år till :smiley:

De håller bra...

Jag har gått och väntat på det här, och varit tacksam så länge min iPad Pro 11" från 2018 har klarat sig. Men nu måste jag snart köpa ny alltså.... :laughing:

(Fast som det är nu behöver jag egentligen inte det, den här pjäsen lär hålla någa år till utan problem.)

Den funkar iaf med den beta som är ute nu.

Ja, dessa två modeller ska ju klara iPadOS 27

Tror det lätt kan bli förvirring kring
a) Enheter som klarar OS 27
b) Enheter som dessutom klarar Apple AI
c) Enheter som dessutom klarar den mest kraftfulla on-device AI-modellen

Apple Intelligence on iOS 27, iPadOS 27, macOS 27, watchOS 27, and visionOS 27 is available on all iPhone 16 models and later, iPhone 15 Pro, iPhone 15 Pro Max, iPad mini (A17 Pro), iPad models with M1 and later, MacBook Neo (A18 Pro), Mac models with M1 and later, Apple Vision Pro with M2 and later, Apple Watch Series 9 and later, Apple Watch Ultra 2 and later, and Apple Watch SE 3
Apple - fotnot 2