Tror inte att Tesla ägarna skulle uppskatta köerna som nog skulle uppstå.
Med förbehåll för att jag inte hängt med på vad som hänt med ionity så är jag fortfarande övertygad om att prisbilden är ett medvetet val för att slippa Tesla på laddarna🤷🏻♂️
Just nu är jag mest nyfiken på hur de kommande el-bilarna från BMW kommer att tas emot. Med tanke på erfarenheterna de har från i3 så tror jag det kan bli riktigt bra.
Hej. Kul avsnitt i podden och vill kommentera Peters kommentar…
”Polestar är bästa elbilen”
Tesla Model 3 LR som den jämförs med är några tusen dyrare men har bättre presranda, 0-100 (trots något lägre nm), går betydligt längre (trots mindre batteri), lägre vikt, större lastförmåga, bagage, längre garantier, inga krav på service första 3000 milen. Tar emot laddning upp till 250kW mot Polestar 150kW
Polestar får däremot dra tyngre med dragkrok… och ägs av ett Kinesiskt företag…
Det är väl ganska subjektivt vad som är bäst? Båda bilarna har många positiva egenskaper.
Bagage t ex, sällan jag utnyttjar antalet liter i ett bagageutrymme. Däremot inte ovanligt att man står och kämpar med att få in något skrymmande föremål genom bagageluckan.
Hur tillverkarens ägarstruktur ser ut kan förstås vara avgörande för kunderna, men inget man kan väga in när man bedömer bilens egenskaper.
Såklart är ju smaken som baken, delad. Känsla och upplevelse är dessutom individuellt. Problemet är väl snarare att vi har för mycket kul att välja mellan.
Nu har jag själv kollat upp detta och utöver att de bjuder på månadsavgiften i ett år för det stora abonnemanget (148 kronor / månaden) så är det inga rabatter att tala om...