”Starfield” släpps i september

Från sajten:


Starfield blir framflyttat till september och vi kommer att få se mer den 11 juni på Starfield Direct.

Förseningarna för det efterlängtade Starfield fortsätter. Efter att ha först varit planerat till ett släpp i november för att sedan ha flyttats fram till ”första halvan av 2023”. Nu är senaste budet den 6 september med en egen Starfield Direct som kommer streamas den 11 juni.

I en kort video som Bethesda släppte avslöjades de nya datumen att se fram emot. Bethesdas Todd Howard lovar att spelet blir gigantiskt och att de har massor som de vill visa oss från Starfield.

Via: Eurogamer

Från sajten:


Som väntat avslöjades fler detaljer tillsammans med en lång video på Bethesdas nya massiva rymdspel.

Vi fick 45 minuters video om Bethesdas kommande spel ”Starfield”. Spelet beskrivs som “Skyrim” i rymden och förväntas släppas den 6 september exklusivt till Xbox Series X/S och PC. ”Starfield” bjuder på över 1 000 planeter att utforska för gamers och planeterna har olika gravitation. Nyckelkomponenten är också alla anpassningsbara rymdskepp som går att uppgradera efter smak.

Huvudberättelsen handlar om den sista gruppen av rymdutforskare som kallas Constellation. Spelare kommer kunna skapa sin egen karaktär med mängder av val. Sedan är det dags att levela upp dina skulle i en mix av utforskning, samlande, strider och annat i yttre rymden.

Via: The Verge

Blev bra mycket mer sugen nu. Men undrar hur fan de ska få ihop storyn, byggandet och allt. Men kommer ju på Game Pass så blir ju till att spela det.

30fps på konsolerna... (men kanske ännu mindre på PC)

Jag är så sjukt frustrerad över att det är Microsoft exklusivt. Har Playstation och kör primärt Mac, och jag kan inte rättfärdiga att köpa en ny Windowsburk, min gamla ( med 10 år på nacken ) duger för det den används till.

Får vänta till GOTY versionen som släpps om några år.

Xbox med Gamepass är ju dock en mänsklig rättighet. En billig sådan.

1 gillning

Xbox gamepass via GeForce now?
Eller skaffa en shadow?

Det är främst ungarna som använder Playstationet. Jag gillar inte att spela med konsol öht. Har alltid kört de tidigare Betsheda spelen på PC eftersom det är där som modkulturen är som bäst, och moddarna är vad som gör just deras spel så unika. Min Windowsburk kommer att behöva ersättas så småningom, och det får bli då helt enkelt.

Från sajten:


När ”Starfield” når butikshyllorna finns det risk för att det inte finns någon skiva inuti fodralet.

Bethesda har ”bekräftat” att deras storsatsning ”Starfield” endast släpps digitalt. När du köper ett fysisk exemplar av spelet så kommer det endast finnas en kod för nedladdning i fodralet. Eller ja, så lät det åtminstone när Bethesdas officiella Twitter-konto svarade på en fråga angående den fysiska utgåvan.

Bild: Eurogamer

Men det svaret togs senare bort och Bethesda har inte kommenterat händelsen. Någon lyckades gräva upp en tweet från Bethesdas spanska Twitter-konto där en fysisk skiva nämns i standardutgåvan. ”Starfield” släpps den 6 september och det borde vara klart tills dess om vi får någon skiva eller inte.

Via: Eurogamer

Ja det är väl dags nu.

Kommer du skaffa det till Kryssboxen eller Pc master race?

Klassiskt soffspel! Men det ingår ju i gamepass så det blir både och.

1 gillning

Ah just det här du rätt i ja...... Jag har blivit för gammal för att kunna spela en stund med controller sedan med k&m... Så blir nog Pc master race för mig för brukar vara snyggare grafik... Å jag kan spela på resan.

Måste köpa ny gaming laptop tills dess...

Ska man behöva köpa en krysslåda nu alltså :cold_face:

Du har letat ursäkt att köpa en...

Faktiskt inte! Rätt ointressanta exklusiva titlar fram tills nu!

1 gillning

Det är lungt... Jag lovar att inte säga till någon

ELLER... Så kör du det på Mac via GeForce now?.

Inser precis att Starfield släpps den 6:e septemer – då är det väl dags att börja lägga ner Youtube-kanalen och säga hej då till denna lilla värld i några månader.

1 gillning

Jag preppar

Har förvarnat familjen och tagit semester mellan 6-10sep

3 gillningar

Ser ut som att man bör göra en Cyberpunk och avvakta några uppdateringar.

Intressant... Andra Reviews säger det är förvånansvärt buggfritt för att vara ett sådant spel.

Tänkte på IGN och någon annan jag inte minns nu.