Star Trek

Jag vill minnas att som en ung man så uppskattade jag T’Pols figurnära klädsel mer än introt :wink:

Annars så har Voyager det bästa introt av alla ST-serier imo. Är nog också den serien jag gillade bäst överlag.

1 gillning

En annan körde kassettband. :joy::joy::joy:

det står mellan ds9 och voyager… ds9 sista sesongerna var sjukt bra.

…fortfarande o bilen menar du.
Vikingarna rockar för fullt hos dig

1 gillning

Hmm. Jag gav aldrig DS9 en ärlig chans. Blev lite trött på att det var mer fokus på drama och relationer än rymdskepp. Det är i alla fall så jag minns det.

när Warf kom med i bilden och Defiant så blir det riktigt bra.

Vikingarna sucks. :joy::joy:

Inte Star Trek, men Babylon 5 var riktigt bra.

1 gillning

Tyckte som ung man det var osmakligt att sälja grej (Star Trek) med tjej redan då men ja visst – alla Star Trek-serier har ju sitt sexuella alibi förutom Discovery.

B5 är det bästa som någon gjorts.

2 gillningar

Ja, jösses. Bra skit. Tänk om de kunde släppa den remastrad i 4k. Hade kunna betala nästan vad som helst för det :joy:

Källmaterialet är så fruktansvärt dåligt tyvärr - alla effekter är 420P och även vid streaming i 1080P ser det ju helt fruktansvärt ut ibland. Gryniskt och dant.

Edit: Ah du menar Babylon 5? Där är det ju ännu värre, där är ju källmaterialet delvis borta och det man har är tämligen lågupplösta 4:3-renderingar som man croppat och sträckt ut till 16:9.

Från sajten:
image

Den femte maj har den nya Star Trek-serien Strange new world primär på Paramount+ och den ser lovande ut.

Om Paramount går lös och rider på Star Trek-vågen i samma grad som Disney gjort med Star Wars återstår att se. Men nu kommer ännu en serie i Star Trek-serien och den nya trailern gör oss sugna.

Undertecknad som är hejar på Star Wars-laget och enda Star Trek-upplevelsen som verkligen bitit sig fast är den tecknade Star Trek: Lower Decks, så får jag säga att denna humoristiska och actionfyllda serie måste ses.

Källa: YouTube.

Är jag den enda som gillar både Picard och Discovery? :grin:

Ja tror det.

Den här lär ju bli episk dock!

Vet inte ens vad ni pratar om, men den här lär bli episk dock - precis som Esse skriver.

Nope, jag gillar båda. :slight_smile:

1 gillning

Tyckte Mandalorian var riktigt bra

1 gillning

Stay out of this tråd your dirty Star Wars fan!

3 gillningar

Rouge One var ju bra också.:+1:t3: