Spotify - vem är du?

Nomad här!

3 gillningar

Nu har inte jag Spotify idag men hann med att ta 2018:

Så såg det ut då i alla fall!

1 gillning

1 gillning

Hur många artister hann ni med?
Lyckats hinna med en del

2 gillningar

Inte riktigt din nivå

1 gillning

Kör du ios på engelska eftersom texten är på engelska i din?

1 gillning

Stämmer. Kör alla OS jag kan på engelska.

Excel på svenska är ett brott!! :nerd_face::rofl::rofl:

4 gillningar

Väldigt starka känslor inblandade här känns det som :joy:

1 gillning

Haha :slight_smile: lite så, men att skriva just formler på svenska i Excel ogillas skarpt av mig :relieved::laughing:

5 gillningar

Alltid!

Capture

2 gillningar

Känns väldigt märkligt att man kom på tanken att översätta formlerna.

Har själv alltid kört allt på engelska, men de senaste åren har jag börjat försöka mig på svenska versioner av operativsystem och program. Jobbigaste är ju när man ska googla något och försöka komma på hur felmeddelandet är formulerat i den engelska versionen. Excel ska vi inte ens tala om. :sweat_smile:

4 gillningar

Vem gör så?! :smiley:
(Möjligen personal på landstinget(regionen)

1 gillning

Om man kör programmen på svenska så har man inte mycket val. :slight_smile:
Kör själv allt alltid på engelska.

1 gillning

Har de inte andra konstigheter för sig om man kör på engelska, som till exempel punkt i stället för kommatecken och datum i formatet MM/DD/ÅÅ?

Det fungerar väl inte att skriva engelska formler i ett svenskt excel.

Nej, men att man ens kommer på tanken att ha Excel på svenska :wink:
Jaja, min fru råkar ha det, pga av deras IT-avdelning, men det beror väl på att det kan bli ett psykosocialt arbetsmiljöproblem för Agneta 63 annars. :stuck_out_tongue:

Då jag brukar få hjälpa henne med formler hon inte behärskar så grämer det mig varje gång att försöka översätta dessa :stuck_out_tongue:

2 gillningar

Jag är också äventyrare, men har rock och metal på topp fem av genrer.

Vad gäller språkval är jag mixad. Telefon alltid på engelska, men Windows mest på svenska. Excel är lättare på engelska, men jag har det på svenska på jobbet. Gör dock inget avancerat så det går bra. InDesign var däremot helt omöjligt att köra på svenska.

1 gillning

haha, ja typ så.

Började på nytt jobb för några månader sedan, med Windows och allt tillhörande på svenska. Var bara att ta första dagen till att fixa engelskan.

2 gillningar

Har inte testat, men har ett svagt minne av att jag har haft problem med formlerna när jag öppnat en fil med svenskt språk, när jag kör engelska. Men detta var många år sedan, så minnet kan verkligen svika här.

1 gillning