Spotify har nu över 100 miljoner betalande kunder

Ja

Spotify har ju liknande setup med hjärtan eller att man kan ogilla en låt som rekommenderas.

Men jag orkar aldrig göra det där, då måste man ju antingen pilla på klockan efter varje låt eller fippla upp mobilen. Hur gör du med den biten?

Fipplar… :joy::joy::joy:

1 gillning

Men hur gör du?

Jag är en aktiv lyssnare dvs direkt när jag hör en bra låt så “Gilla” markerar jag den och lägger till den i en spellista. Men jag har ställt in att låtar som läggs till i en spellista läggs inte till själva biblioteket. Det skulle förstöra Album vyn med album som bara har en eller ett fåtal låtar i sig. Utan det är bara musik som läggs till i biblioteket är hela album som förtjänar det. Det är dessa låtar som stjärnmärks. Mitt bibliotek är välorganiserat och stjärnmärkt efter hur bra låtarna är.

Men hur stjärnmärker du?

Tryck på dom tre prickarna nere i högra hörnet,sen är det ganska så självklart vad man gör. Tänk nu på att detta går bara att göra med musik som ligger i ditt bibliotek

Låter asjobbigt, när jag lyssnar så vill jag vara i min lilla bubbla och bara vara. Inte ta upp telefonen eller pilla på klockan.

Inte alls så klart i mina ögon?

Skrev jag inte att du bara kan göra det med musik du lagt till i ditt bibliotek

Beror på helt hur bekväm man är av sig. Största anledning till att stjärnmärka för mig är för att då skapas automatiskt smarta spellistor utifrån mina kriterier. Samt att jag koll på mina absolut favoritlåtar. Jag kan också vara i min bubbla och då väljer jag en spellista som AM skapat och skiter i att “Gilla” markera.

2 gillningar

Har du aktiverat betyg i inställningarna för Musik?

IMG_0473

Den har jag ej :man_shrugging:t2:

Troubleshooting

Some users are reporting that the “Show Star Ratings” setting does no appear, and it even happened on my iPad. If you don’t see it either, there is a trick that might get you to force the setting to appear.

With your iPad/iPhone connected to iTunes, open up its page, check “Sync only checked songs and videos,” then “Apply” the update. If you already had the setting checked in iTunes, you may need to disable then reapply it. After it’s done, go back and check on your device to see if the setting is there (you may need to leave the Music setting then go back in to make it appear). That worked for me, and hopefully you, too.

Buggtjänst alltså :joy:

1 gillning

Trams

Vad är det som är trams? Du säger att du inte har valet och jag fixar fram en trolig lösning och jag blir skrattad åt. Är detta ett accepterat beteende av två moderatorer. Väx upp bägge två.

Skrattar inte åt dig utan åt tjänsten :slight_smile: Men fint att du kommer med lösningar, det hånar jag inte på några sätt! Har det framställts så ber jag om ursäkt! :heart:

1 gillning

Jag har aldrig varit med om att någon saknat stjärnmarkering och då har jag häckat många år på Macworld och 99mac. Ursäkten godtagen

1 gillning

Vi har ju ett litet förflutet med Spotify vs Apple så det jag skrev var med glimten i ögat, skönt att höra! Ha en fin valborgskväll nu! Ska försöka hjärta lite mer på Spotify och se om det hjälper för senaste månaderna har jag fått riktigt hemska rekommendationer.

1 gillning