Spotify har nu över 100 miljoner betalande kunder

Från sajten:
Spotify har nu över 100 miljoner betalande kunder | Teknikveckan




Spotify växer så det knakar och har nu nått över 100 miljoner betalande kunder och totalt har bolaget 217 miljoner aktiva användare varje månad.

I sin delårsrapport framgår det att Spotify redovisar en högre omsättning jämfört med samma period förra året och de har ett rörelseresultat på minus 47 miljoner euro under första kvartalet. Spotify förväntar sig ha mellan 107-110 miljoner betalande kunder när nästa kvartal är slut och totalt antal kunder hoppas bolaget vara runt 222-228 miljoner kunder.

Under året har bolaget varit aggressiva i sin satsning med podcasts och har köpt upp flera bolag som tillhandahåller plattformar för detta. Vill ni läsa hela rapporten så går det att göra genom att klicka dig vidare här.

Använder du Spotify eller kör du något annat?

Spotify här

Spotify här med. Är Spotify Offline-spellistor påväg till Apple Watch snart? Vågar jag hoppas?

Man kan ju hoppas , men de tror ja inte …

Folket skrek efter en app med offlinestöd, vi fick en app som inte kan göra något alls typ…

Spotify här, appen till apple watch är tyvärr kass! Gick till papperskorgen… Seg som Fan…!

Håller med, ser inte den tillräckliga nyttan med appen…

1 gillning

Jag gick över till Apple music förra månaden. Spotifys rekommendationer är ett skämt. Lättare att hitta ny musik i Apples tjänst tycker jag.

2 gillningar

Hur hittar du ny musik bättre tycker du? De har alltid varit de stora bekymret för mig med AM

Efter att jag börjat “hjärta” eller ogilla musik så blir förslagen bättre och bättre i “New music” under “för dig”. Gränssnittet är lättare att navigera i tycker jag.

Nä den blev inte bra :joy:… men öndå använder ja den ”hela dagarna” :man_shrugging:t2:

Tycker den va knepig jag, har hjärtat tusen tals låtar… Men den ger mig bara skräp förslag… Men du ogillar också, den har jag dock missat…

Weird :man_shrugging:t2:

Mmm …

1 gillning

Bytte till Apple Music av samma anledning i samband med att det lanserades.

Kör Apple Music men sambon kör Spotify så det varierar. Carplay - Apple Music. Airplay - Apple music. Google Home - Spotify.

Hjärtar och Ogillar sen första dagen och får numera massor av bra musikförslag. Älskar AM. :heart_eyes:

3 gillningar

Men va fan, ska man behöva testa igen då… :man_shrugging:t2:

1 gillning

Hur länge kan Spotify gå med förlust egentligen?

Som andra säger presenterar AM bättre musik jag gillar än Spotify gör. Men då är jag väldigt aktiv att gilla och ogilla musiken jag lyssnar på. Samt att jag stjärnmärker den musik jag lägger till i mitt bibliotek. Detta är något jag har hållit på med sedan 2010.
Spotify kan inte presenter någon funktion eller tjänst som skulle få mig att byta.

1 gillning

Stjärnmärker?