Spotify går om Apple Podcasts

Hehe poddelitist right there!

Hehe, varför göra nåt halvdant? Spotify gör ju allt för att förstöra det som är bra med podcasts.

1 gillning

Allt jag vill göra är att lyssna på Bergh & Wernberg smidigt i bilen och på promenad.

Då kan jag rekommendera Overcast. Den har en bra app till klockan. Brukar köra med enbart den när jag är på promenad.
Nackdelen är att klockan inte stödjer smart speed så man får inte lyssnat på lika mycket.

Overcast finns väl inte till Windows?

Jo, på overcast.fm i valfri webbläsare.

Avskyr webblösningar, dessutom kostar det väl pengar, och slutligen ingen Android-app.

Vad jag försöker komma fram till att för oss pöbelpoddlyssnare så är det väldigt tilltalande att oavsett vilken plattform man är inloggad på så har man sina poddar där genom Spotify, det är lite anledningen att det går så bra för Spotify som poddspelare. Att man sedan hittar sina egna lösningar för poddskapare som enbart kommer fungera med Spotify är verkligen ett ofog.

Nope, men då finns appar som Pocket vasst. Dumt att sponsra ett otyg som Spotifylista podcastssatsning.
Tror de flesta som lyssnar på podcasts gör det för att de har Spotify för musik. Det är också via Spotify som man blir introducerad till podcasts så man vet inte om att det finns bättre podcastspelare.

1 gillning

Spotify kunde ju åtminstone gjort en extra ”flik” för poddarna. Så musiken kunde fått vara musik utan störande moment från poddar.

Jag får faktiskt aldrig podcast i mina spellistor.

Men vad tror du gemene man saknar från Spotify?

I spellistorna får inte jag heller poddar (vad jag vet) men tänkte på ”startsidan” där det blandas musik och podd.
Jag vet när jag vill lyssna på pod respektive musik och att då få ”tips” på fel media blir bara onödigt för mig.

Jag tror inte de saknar nåt. Svårt att sakna nåt som man inte vet finns.