Spider-Man 2 är det bästa som hänt Playstation 5

Från sajten:


Insomniac Games är tillbaka med Spider-Man 2 och de har tagit vara på varenda liten komponent i PlayStation 5 för att ge oss ett spel som inte bara är löjligt roligt utan det är även ruskigt snyggt.

Det har gått 10 månader från händelserna i förra spelet och vi hinner knappt trycka igång Spider-Man 2 innan vi kastas in i en episk strid där det är svårt att fokusera på fighten då det visuella är så vackert. Vi möter sandman och hans armé av sandiga soldater där miles och Peter tillsammans slåss sida vid sida.

Berättelsen kommer att fokusera just på både Miles Morales och Peter Parker och deras bekymmer i livet. Miles hinner inte med studierna eller alla andra viktiga saker i sitt liv då han till större delen av sin vakna tid måste rädda New York från all ondska. Peter har ekonomiska problem och är nära att förlora huset som han ärvde av sin faster may. Hans bästa vän Harry är sjuk och hans dagar på jorden är räknade om det inte på något sätt går att rädda honom.

Recension: Insomniac Games Spider-Man 2

Fördelar

  • Otroligt snyggt
  • Minimala laddtider
  • En spännande berättelse
  • Finns massor av variation i spelet

Nackdelar

  • Några få buggar, med betoning på få

Detaljer

  • Utvecklare: Insomniac Games
  • Titel: Spider-Man 2
  • Spelat på: PlayStation 5
  • Finns till följande plattformar: PlayStation 5
  • Speltid: Cirka 26 timmar för hela storyn och alla sidouppdrag
  • Spelet släpps: 2023-10-20
  • Pris: 799 kronor

 

Sammanfattning

Insomniac games har återigen visat oss varför de är rätt spelstudio för Spindelmannen. Marvels Spider-Man 2 har inte bara en intressant story och rolig spelmekanik utan det är även löjligt snyggt. De har tagit vara på all potential i PS5 vilket vi påminds om genom hela spelet. Spider Man 2 är ett spel med extra allt och vi bjuds på en stor variation av uppdrag, en spännande berättelse och en spelmekanik som gör att vi känner oss som en superhjälte varje gång vi plockar upp handkontrollen och kastar oss in i ett vackert New York. Har du en PlayStation 5 så är detta ett måste annars går du miste om något helt fantastiskt.

Betyg: 5 / 5

Teknikveckan rekommenderar starkt!
3 gillningar

Ja, jag hoppas verkligen inte Inet dribblar bort sig igen och inte kan leverera på fredag :flushed:

Blir ett köp!

1 gillning

Fan nu blir man ju ännu mer sugen på att köpa ett PS5. Ser ju brutalt snyggt ut.

Har du inte köpt den ännu! :sweat_smile:

Har lite generella PS5 frågor, kan jag ta dem här eller någon annan tråd?

Jag älskade första spelet, fick med Miles Morales-spelet med PS+ (tror jag).
Testade det men kände mig fortfarande mätt på svingande efter första spelet.
Fortfarande inte så sugen på mer, väntar nog tills det kommer gratis.

Kör på bah!

Min första fundering gäller lagring. Vad jag förstår så får man typ 650gb internlagring, vilket inte verkar räcka för de flesta. Hur ska man tänka när det kommer till extralagring? Hur mycket behöver man, samt vilken disk ska man skaffa? Vad jag förstår, så är 2 och 4TB diskarna som finns något bättre hastighetsmässigt, då de har mer RAM. Sen ska det vara med inbyggd heatsink eller ska man satsa på att köpa en billigare disk utan, sedan lägga till heatsink själv?
Sen funderar jag lite kring andra tillbehör. Kan man ansluta vilka bluetooth lurar man vill, både med och utan mick? Kan man exempelvis använda ett par bra hörlurar utan mick och sedan använda PS5 kontrollern som mick?
Samt hur är det med Wi-Fi vs Ethernet när man spelar? Är det nödvändigt med ethernet, eller klarar man sig på Wi-Fi only om man har en bra trådlös uppkoppling?
Sedan funderar jag på äldre spel, alltså spel som är gjorda för PS4, funkar det att köpa en sån skiva och spela? Finns några gamla godingar som jag är sugen på.
Sorry för tusen frågor :man_shrugging:

Det är helt rätt uppfattat! Jag köpte en disk på rea och köpte till heatsink själv som jag monterade på minnet vilket är busenkelt. Det går att ansluta blåtandshörlurar men om jag inte minns helt fel så har jag för mig att du kommer behöva peta in en blåtandsdongel i PS5:an dock inte helt hundra då jag kör på gaminglurar till min som kopplas in direkt i handkontrollen.

Det fungerar utmärkt att bara köra på WiFi om man har en relativt stabil signal men jag brukar ha som regel att alltid ansluta TV, stationära datorer, Apple TV, PS5 etc med kabel då jag vill ha så mycket som möjligt anslutet via sladd. Men som sagt det fungerar alldeles utmärkt.

Det går även att peta in fysiska PS4-spel i diskläsaren på PS5 och spela och även om du har köpt ett PS4-spel digitalt så går det att lira på PS5 =)

Här kan du se hur man petar in en ssd i PS5:

1 gillning

Tack så mycket för det. Men gällande storleken, gissar på att 1TB är i snålaste laget, 2TB verkar vara lite av en sweetspot. Eller är det värt att gå på en 4TB direkt? Har ingen aning om hur mycket och hur stora spel det kommer bli :slight_smile:

Stora spel tar ca. 110-130 GB :wink:
Så 2 TB tror jag räcker

Jag har mina PS4a spel på en extern 4TB Samsung T7-ssd. Funkar bra med de äldre spelen Sen PS5-spelen på en extra intern 4TB.

Jag har väldigt många mer spel installerade än som jag spelar, hade säkert klarat mig med en 2TB, men skönt slippa avinstallera spel.

1 gillning

2 TB räcker skulle jag säga =)

Juste, PS4-spel kan du även ha på en mekanisk disk om så önskas.

Verkar ju ändå som man kan komma undan strax under 2k för en vettig 2TB disk. Det gäller väl att köpa en som har över 500mbps i läs/skrivhastighet om jag förstått det rätt?

Yes! Men det är ju inte ditt mest akuta inköp skulle jag säga så sitt still i båten tills Black Friday kommer, har sett 2TB-diskar som funkar fint i PS5 för en bit under 2000 på reor tidigare =)

1 gillning

Fanns en på Amason förra veckan för 1225:-
(Crucial p5 plus med heatsink)

Edit:
Crucial P5 Plus M.2 2280 with Heatsink 2TB - Hitta bästa pris på Prisjakt

2 gillningar

Hur är det med PS+ medlemsskap, går det att få billigare på något sätt? PS+ Premium verkar ändå vara ganska trevligt med tillgång till flest spel mm.

De brukar köra lite reor då och då men att köpa på "svarta" marknaden är inte lönt, man brukar köpa ett konto då med PS+ på och det kontot kan de närsomhelst byta lösen på så du inte kan använda kontot.

Lönar sig att köpa ett år i stöten med.

1 gillning