Behöver råd. Dottern vill ha en PC för att spela på. Jag är sjukt ointresserad av dessa datorer så jag har ingen koll på vad som behövs i prestandaväg och så vidare för en normal gamer.
Tänker att hon behöver någon form av dator där det går att uppgradera senare om det skulle behövas i:e en byggsats.
Jag har jobbat som Apple servicetekniker, så lite erfarenhet av att skruva isär och sätta ihop datorer har jag. Men jag är lite mer ostadig på händerna nu när jag närmar mig de 60.
Kolla på Webhallens, Komplett.se och Inets egna byggen. Det ärmtiltogt bra byggen och datorer som du kan uppgradera. Köpte själv en Taurus (Inets märke) för något år sedan. Suverän är den. Jag är supernöjd. Och då är jag normalt en som gärna bygger allt själv. Gå inte på datorer från datormärken. Det är ofta sämre komponenter och hemmalösningar i chassit som gör dem svåra att uppgradera.
Problemet med märkesdatorer är ofta att dom har egna lösningar så inte alltid man kan byta delar och uppgradera efteråt. Även om något går sönder kan man få problem.
Sedan känns det som dom bara plockar ihop delar lite hur dom vill utan att tänka på helheten av datorn. Kylning är ofta ett problem på dom också. Och naturligtvis så ska dom in med en hel del bloatware på det.
Din dotter kommer få en mycket trevligare upplevelse om du går på en dator som är byggd av några som bryr sig om datorer och brinner för det själva.
Jag ska dock säga att jag inte haft, eller testat datorn du länkade. Men jag kan nästan lova att det är samma visa med dom flesta märkesdatorer tyvärr!
En tjejkompis skaffade en märkesdator mot mina råd och ett år senare startade den inte och hon hade ingen garanti längre.
Affären hon köpte den av fick inte öppna upp den utan den skulle tvunget skickas till märkets verkstad och jag vet inte riktigt hur det slutade för vi är inte vänner längre men det verkade rätt mörkt.
Hon la dessutom 30000. Där snackar vi sura pengar.
Jag får tacka för all hjälp här. Men trots er hjälp, och mot min önskan, så valde dottern att köpa datorn från Elgiganten. Tydligen var det viktigaste att den gick att få hem snabbt.
Nåja datorn är igång och ungen är lycklig.