Sov bättre med nyhet från Xiaomi som svalkar och värmer

Från sajten:
image

För dig som antingen tycker det är för kallt eller för varmt när det är dags att sova så har Xiaomi en lösning. En madrass med justerbar temperatur.

Kinesiska företaget Xiaomi fortsätter att förse oss med nödvändiga och ibland mindre nödvändiga produkter. En nyhet är Xiaomi Mijia Smart Plumbing som är en madrass där temperaturen kan ställas in för att antingen svalka eller värma. En basenhet fylls med vatten som sedan ansluts till själva madrassen och önskad temperatur ställs in via Xiaomi Home-appen.

Själva madrassen är ansluten till en lösning med slangar som transporterar vattnet samt en pump som ser till att vattnet cirkulerar i madrassen. Vattnet fylls på manuellt i huvudenheten och temperaturen i madrassen kan ställas in mellan fyra till fyrtio grader Celsius.

Storleken på Xiaomi Mijia Smart Plumbing är antingen 1,5 x 2 eller 1,8 x 2 meter. Ljudnivån sägs ligga kring 25 decibel och den går att köpa via AliExpress för strax under 2 000 kronor.

Källa: HomeKits

4 gillningar

Nästan så man blev sugen på att köpa en sån!

1 gillning

Frugan vill ha en direkt.

Inte helt fel tänkt. Hoppas bara den inte håller kinakvalitet så man slipper vakna genomblöt... När vattensäng var inne i slutet på 80-talet hade jag en sådan ett tag. De hade ju möjlighet att ställa temperaturen och det var det enda de var bra på. Annars var de ju relativt värdelösa. Och ja, min madrass sprang läck. Det var begränsat roligt..:sunglasses:

2 gillningar

Jag är inte förvånad. :rofl: :cry:

Jag hävdar med bestämdhet att det händer mig saker som ingen annan drabbas av.. :man_shrugging: :sweat_smile:

2 gillningar

En väldigt prisvärd konkurrent till Eight Pod, då den kostar över 30 tkr

Har en bekant som händer samma saker för, det mesta strular till sig av någon anledning. :man_shrugging:

1 gillning

Då gäller det bara att komma underfund med hur det kan utnyttjas på bästa sätt :slightly_smiling_face:

Om jag ens skulle snudda vid tanken att köpa något sådant så snälla skjut mig, det är faen bättre än allt strul dylik sak kommer att medföra :smirk:

1 gillning

Man kanske behöver ha en smart rörläggare (och annat yrkeskunnigt folk) för renoveringen när denna pajar.

Jag hittar ut själv...

Jag hade också vattensäng under några år och hade glömt hur bra det var med tempraturinställningen, knappast en natt som man vaknade för varm eller kall.

I övrigt håller jag med om att vattensäng är rätt värdelöst. Skön att sova i men omöjlig att göra någonting annat i :stuck_out_tongue_winking_eye:

Vi ser fram emot filmen om ditt liv.

1 gillning

Filmvärlden har redan övat..:sunglasses:
IMG_5570

2 gillningar