Sonys WH-1000X-serie blir ännu bättre

Från sajten:
image

Sony presenterade idag den fjärde genrationen av de prisbelönta trådlösa over-ear-lurarna.

Den uppdaterade versionen får ännu bättre brusreducering och ljud med teknik som automatiskt anpassar sig efter vad du lyssnar på och ljudet i omgivningen. QN1-chippet jobbar tillsammans med två mikrofoner på varje lur för att söka av omgivningen 700 gånger per sekund för att på bästa sätta utesluta allt omgivningsljud. Samtidigt som Edge-AI jobbar hårt för att göra komprimerad musik så komplett som möjligt. Edge-AI är framtaget med Sony Music Studios Tokyo och fungerar så att ett enormt ljudbibliotek bygger upp och fyller i ljudet där komprimeringen varit och förstört – så att ljudet ska bli helt perfekt. Så med mindre brus, klarare och bättre ljud utlovar Sony att något bra har blivit ännu bättre.

Förutom bättre ljud och brusreducering så kommer de med en rad nya funktioner som förbättrat 3D-ljud, Speak-to-chat som är en funktion som pausar musiken i 30 sekunder när du börjar prata, anpassar volym efter omgivning. De erbjuder både NFC och Bluetooth, en batteritid på upp till 30 timmar och snabbladdning som ger fem timmars lyssning efter bara tio minuters laddning.

WH-1000XM4 kommer i färgerna svart och silver och lanseras i mitten av augusti till ett rekommenderat pris på 4 000 kronor.

Mer kan ni läsa på produktsidan.

Via: Sony Pressmeddelande.

1 gillning

Den enda jag saknar med mina WX1000 M3 är följande som kommer i M4.

"För en smidig användarupplevelse kan WH-1000XM4 paras ihop med två Bluetooth-enheter samtidigt. När ett samtal kommer in känner hörlurarna av vilken enhet det är som ringer och kopplar upp sig mot den automatiskt. Du kan även snabbt och enkelt byta till den enhet du vill att hörlurarna ska vara uppkopplade till med ett enkelt tryck."

Instämmer till fullo med föregående talare. Det vore även intressant att jämföra ANC mellan M3/M4. Det får väl bli när dom har letat sig ut i handeln.

1 gillning

Håller med… Det är otroligt smidigt att kunna byta lite snabbt från telefonen till Apple TV, när man ska kolla på film på kvällen… :grinning:

Apple TVn vill man dock köra de kommande AirPods Studio-hörlurarna med Dolby Atmos :slight_smile:

Har du källa på att AirPods Studio verkligen kommer?:stuck_out_tongue_winking_eye::heart_eyes:

Den bästa=mina förhoppningar! :laughing:

1 gillning