Sony ska försöka möta efterfrågan på Playstation 5

Från sajten:
image

Sony tackar sina kunder för att ha gjort Playstation 5-releasen till den största någonsin och lovar att leverera fler innan årets slut.

Försäljningen av den nya konsolen har varit galen, fler har satt i system att köpa så många de kommer åt för att sedan sälja dem dyrt via auktionssidor världen över och inte minst i Sverige där vi kan behöva ge 10 000 kronor. Men detta hoppas vi se slutet på tidigare än väntat.

Sony har gått ut med en Tweet och lovar påfyllning av butikernas lager innan årets slut. Förhoppningsvis kan konsolen ligga under våra julgranar i år.

We want to thank gamers everywhere for making the PS5 launch our biggest console launch ever. Demand for PS5 is unprecedented, so we wanted to confirm that more PS5 inventory will be coming to retailers before the end of the year – please stay in touch with your local retailers.

— PlayStation (@PlayStation) November 25, 2020

Via: Playstation Twitter.

1 gillning

Enbart USA ser det ut som.

Kuken också! Eller får man säga så här?

Lite för milt i sammanhanget egentligen.

Hela topicen är väl “moot”…det är väl självklart att Sony kommer försöka möta efterfrågan?

Ah, fasen vad sugigt!

Beror på vem man frågar! Alla äckliga scalpers firar nog nu!

Nja jag väntar tills de släpper en mindre variant med snyggare design som inte tar upp all plats i TV-bänken. Stor och ful är den i mitt tycke!

Bokade 2 st 2019 och sedan glömt av dem!
Bokade även 1 i Aug 2020 då man fick veta att de var 2 versioner, ville självklart ha Digital Edition då gammelmedia är för bönder! Sagt men gjort får jag mail på releasedagen att 3 st ps5:or fanns!
La självklart ut 2 st på blocket för 6500kr men de ramlade in så mkt bud att de gick för 12.500kr st!
Ska jag känna mig girig ??? Nej knappast
Hade jag vetat detta hade jag beställt 30 st :fu:t3:

@Eureka Inga konstigheter, tycker jag.