Sony ryktas jobba på en portabel Playstation-konsol

Från sajten:
image

Innan du ramlar av stolen så verkar det röra sig om en Remote Play-skärm med handkontroll som kräver att du äger ett Playstation 5.

Sedan Sony misslyckades med att fånga intresse med PS Vita för några år sedan så har det varit tyst från Sony om en ny bärbar konsol. Men enligt Insider Gaming är det ungefär vad Sony jobbar på just nu. Men istället för en liten bärbar konsol med egna spel så kommer det här vara som ett tillbehör till Playstation 5.

Det kommer inte handla om molnstreaming-spel utan den bärbara konsolen kommer att kräva uppkoppling samt att Playstation 5 är uppkopplat. Lite som du kan göra redan nu genom att ladda ner Sonys Remote Play-app till exempelvis iPad och köra spelen från Playstation 5.

Den här bärbara ”Remote Play-konsolen” från Sony kommer att påminna lite om Steam Deck eller Nintendo Switch men med en skärm på 8 tum som klarar 1080p och 60 bilder per sekund. Tidiga gissningar är att Sony planerar att släppa den till slutet av året eller inom första halvan av 2024.

Via: FZ

Du menar väl handhållen? Portabelt är väl det mesta :slight_smile:

1 gillning

Ja du har nog rätt :grin:
Ville att tankarna skulle föras till Sonys Playstation Portable (PSP), som var den första och enda succén vad gäller handhållna spelkonsoler från företaget. :video_game:

1 gillning

Den var en sådan succé att till och med jag hade en.

1 gillning

jag läste rubriken: omg omg omg omg
jag läste första raden: neeeeeeeeeeejjjj

Jag älskade min PSP Vita. Så mycket potential som bara blev...inget.

1 gillning

Ja och hur Sony behandlade PS Vita det sista var riktigt fult.
Ingen kärlek efter något år och sen lät den självdö.
Sen långt efter det säga att de ger upp på den…
Uselt.
PS Vita var underbar och så synd att den inte fick bättre och fler spel :heart:

2 gillningar


Har kvar min :heart_eyes:

2 gillningar

Använder du?

Ne, inte gjort på några år men man kanske skulle ta och göra det.

..... sure rub it it :slight_smile:
Vilka spel har du?

Får återkomma om det haha.
Har Littlebigplanet i alla fall, har för mig det kom med samt andra spel.
Får kika när jag kommer hem.

1 gillning

.....om du vill sälja så... Hejhej :slight_smile: