Hej! Jag har sett lite filmer på youtube och läst lite på forum angående Sonos. Köpt sen 2 månader tillbaka köpt Sonos Arc & Sub efter min gammla Soundbar gått sönder. Har en ny/gammal tv 3 år tillbaka: UE65MU8005XXC. Men lyckas inte få in Atmos. Får in Dolby digital 5.1. Såg en ny film om Arcana som du lagt upp!? Är det ända lösningen/ köp ny Tv? / Tom
Har du kopplat din Sonos Arc till HDMI ARC porten? (Port 4 på One Connect dosan)
Ja det har jag gjort!
Arcanan löser det endast om du har en extern enhet - tex en AppleTV.
Okej. Har testat att köra Netflix direkt från Tv. Men får ingen atmos där ifrån heller. Jag beställde en 4K Arcana 18Gbps från HDfury. Hoppas den kan funka. Dyr men billigare än att byta till ny tv efter 3 år! Annars grymt Dolby digital 5.1 !
Nu fick jag hem Arcana och har testat. Fick det inte att funka först för fick bara Dolby digital 5.1, men kom på att Apple TV ljudinställningar skulle stå på (av) och inte på. För då valde den bara 5.1 och inte atmos! Fick upp på tv-rutan en blå text men massa info från arcana. Men det gick att stänga av som tur va! Nu får jag atmos från alla appar
Perfa!
Hej!
Arcanan löste bild och ljud ( Atmos ) till min Sonos Arc.
Nu har jag ett Nintendo Switch som jag vill koppla in ihop med min Apple TV.
Får inte ihop detta med ljudet, bara bild. Kör just nu Apple TV till arcanan sen vidare till adaptern HDMI från Samsung TV. Där har jag kopplat in Nintendo Switchs HDMI. Men då får jag bara bilden och inget ljud.
Hur ska jag göra för att ha båda inkopplade och få ljud och bild.
Tacksam för svar.
Med vänlig hälsning, Tom