Sonos ARC och nya Apple TV tillsammans med projektor

Sorry bilderna kom I fel ordning.....

Sorry, nu är vi nog över min kunskapsnivå men HD Fury har en support på Discord som verkar bra. Har följt den ett tag och dom verkar väldigt seriösa. Du kanske kan kolla där Support | HDFury.com | Connect and Fix everything in HDMI

Där kan du säkert finna svaret.

Är ju så dålig på att skriva på engelska :frowning:
Är så konstigt, för nu när jag provade att låta sonos testa inställningarna för att koppla upp så fick jag ljud en liten stund och sedan står det "ljudutgång är ej ansluten"

Har kopplat tillbakas på trådlöst igen så får jag lugna nerverna lite innan jag gör ett nytt försök, stod att arc inte var aktivt på Arcanan, men hittade en inställning där man kunde aktivera Sonos Beam1/ARC men trots att jag sätter den på on så funkar det inte, känns som felet ligger i Apple TV boxen, någon inställning som är fel eller så kanske jag har för dålig uppkoppling så den ej skickar ut rätt format, för nu försvann Dolby atmos tillgänglig och ändrade sig till Dolby 5.1
Någon som kan skriva vad dom har för inställningar i Appel TV 4K för att det ska funka med Sonos ARC

Apple TV 4K känner av om det finns en möjlig Atmos-signal och då gäller följande

" Check if Dolby Atmos is set up

On your Apple TV 4K, go to Settings > Video and Audio and select Audio Format. Under Immersive Audio, check that Dolby Atmos is on. If you don't see Immersive Audio and Dolby Atmos as an option, you might need to change how your home entertainment system is set up."

Set up Dolby Atmos or surround sound on Apple TV with a sound bar or AV receiver - Apple Support.

Har inte koll på om man kan återställa ARC till fabriksinställningarna. Men om man kan det så kanske du kan börja om från början och återställa ARC och därefter installera mot TV:n och sedan gå över till projektorn. Kanske var det du gjorde tidigare men det var en tanke som slog mig.

Tusen tack för alla tips :heart:

Ska prova de med :+1:

Har ominstallera den ett par gånger så jag vet hur det funkar, men det får bli en annan dag/kväll.....


Äntligen :ok_hand:

Tror tipset med att ansluta till en tv med CEC kan ha hjälpt mycket, men är rätt säker på att min proj har det, för nu slår projen av när man stänger av Apple TV och tvärtom :ok_hand:
Så det berodde nog dels på en inställning i projektorn och sedan återställde jag Arcanan igen å då hoppade ljudet igång, men står fortfarande att CEC ej är inkopplat när man vill installera en tv I Sonos appen, är nog tyvärr det jag har hängt upp mig på, nu rör jag inte den inställningen igen, för så fort man försöker installera en tv så försvinner ljudet.....

Får se när jag vågar installera Vertex 2 boxen så man kan få lite mer HDMI ingångar :crazy_face::stuck_out_tongue_closed_eyes::joy:

Nice! Bra Atmos-film också!

1 gillning