Sömnregistrering med Apple Watch funkar inte

Köpte en Apple Watch 7 häromdagen. Har en iphone 13 med ios 16.0. Får ingen fullständig sömnregistrering, ser inga sömnfaser. Det var en av huvudanledningarna till att jag köpte klockan så är lite besviken. Har chattat med supporten i över en halvtimme utan att de kom på nån enda anledning till varför det inte fungerar.
Håller nu på att uppdatera telefonen till 16.1.2 och klockan uppdaterade till nyste systemet i morse. Någon som har en ide om vad som är fel? Har gjort alla inställningar som man hittar i ämnet.

Har du sovit något efter du uppdaterat watchOS?

1 gillning

Nej, jag uppdaterade klockan i morse sedan jag vaknat

Har du satt en "Sleep Schedule"? Om man inte har det registreras bara tid i sängen och inga sömnfaser.

Sovschema på svenska.

1 gillning

Tack @Zop ! Jag var för lat för att kolla vad det heter på svenska.

Ja, det har jag haft sedan länge.

OK, det var det jag spontant kunde komma på. Jag hade sovschema satt bara till vardagar och fick därför inte några sömnfaser på helgerna och det tog ett tag att komma på varför.

I övrigt är det inte helt tillförlitligt för mig utan fungerar kanske till 98% för att plötsligt inte registrera en natt då och då.

Jag har kört Autosleep sen jag skaffade en Apple Watch för ett par år sen och det är fascinerande hur olika algoritmen är jämfört med Apples inbyggda. Ingen aning om vilken som är bäst dock.

Har du provat med en tredjepartsapp för att kontrollera att klockan registrerar sömn korrekt över huvud taget?

Det är nog inte lätt med sömnregistrering. Jag har använt Fitbit armband i flera år och det är samma där, plötsligt kan den inte registrera något alls i några dagar och sen blir det hyfsat igen.
Jag köpte klockan i går så har inte hunit prova så mycket - vad menar du med tredjepartsapp? Tänkte prova med Sleepzy men där var man ju tvungen att köpa abonnemang för att koppla till klockan.

Finns massor av appar som registrerar sömn, det är ju inte förrän nu Apple själva har erbjudit en detaljerad sömnregistrering. Jag kör Autosleep som jag har för mig kostade typ 49kr men det finns säkert gratisvarianter/annonsfinansierade.

Min tanke var att du kunde prova så att klockan faktiskt registrerar sömn korrekt och att det inte är något hårdvarufel.

En kompis har precis samma problem med sin 7a han köpte nyss, han har provat slå av och på sömnläget och då fungerar den en natt eller två. Kanske är nån bugg i senaste iOS för klockan.

Hm, jag köpte klockan igår, inatt gav den ingen registrering och i morse uppdaterades systemet. Undra vilket os som krånglar i så fall??