Sommaren är snart här, vilken grill ska man ha?

Nu när sommaren snart är här så tänkte jag att vi börjar den eviga diskussionen kring vilken grill man skall ha!

Själv funderar jag på att mura en till sommaren men måste ju givetvis ha en till dess att den är klar.

bild

KOL!
Efter förra sommarens inköp av en gasolgrill så kan jag konstatera att en grillpanna i gjutjärn gör ungefär samma jobb som en gasolgrill !

3 gillningar

Ja kör gasolgrill landmann , murrikka 58cm - för att det är så smidigt ! Alltid en extra gasol hemma oxå :wink:

Kol! Jag har testat både kol och gas och kol vinner 6 av 7 dagar i veckan. Kol är roligare och ger godare mat. Gasol är enklare och snabbare.

Kol pch gasol! Olika val vid olika tilfällen :smiley: kol är godast medans gasol är smidigast

Jag är en gasol förespråkare, men det beror mest på lättja och smidighet, sen har jag gratis tillgång på p19 flaskor med gasol :slight_smile:

2 gillningar

Inget slår kol. Annars kan man likväl använda en grillpanna.

Så tröttsamt och felaktigt uttalande. Elgrill är samma sak som att steka mat men inte gasol. Får man samma smak som att steka mat med gasol så har man inget vid en grill att göra :slight_smile:

3 gillningar

Fortsätt med gasol du, det är ok. :slight_smile:

Jag har båda :slight_smile:

1 gillning

Engångsgrill 19,90 kr (inklusive moms):

https://www.clasohlson.com/se/Engångsgrill/p/Pr318189000

1 gillning

Kol och gasol!

Jag har bestämt mig för denna :blush:
Lägg köttet i grillen, knappa in vad det är, släng dig i soffan och vänta på notisen. :ok_hand:
https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/grill/elgrill/weber-pulse-1000-with-stand/249597.9269/
bild

2 gillningar

Går den in i HomeKit?

Försökte googla på en homekit-kompatibel grill utan lycka tyvärr…

1 gillning

Lite som att pommes blir samma i en airfryer som i en varmluftsugn. :rofl::rofl::rofl:

bild
I väntan på en egen grill

5 gillningar

Men… Elgrill. Värmer inte den stenar på ungefär sammasätt gas gör?.

Aldrig testat elgril och tror aldrig jag kommer göra… men vore intressant ändå att höra från någon som använder.

Personligen kör jag kol. Har alltid gjort.
Argumentet med gas att man måste komma igång fort handlar bara om taskig planering. Vi har 5 barn och då är planering ändå väldigt viktigt.

De dagarna vi ska grilla vet vi redan det vid frukost. Jag är aldrig bang på att dra igång grillen tidigt på dagen så får den stå och mysa några timmar… Man kanske grillar någon macka till ett hungrigt barn ett par timmar innan middag. Sedan att tittatill grillen ibland med en bira i handen är en god anledning till kol.

Sedan tror jag nästan det är svårt att smaka skillnad mellan gas och kol… Men jag gillar kol ändå.

Har två weber 57or och kan inte tänka mig något annat.

Gasol är eld, el är… El.

1 gillning