Somfy Outdoor Camera får stöd för Apple HomeKit

Från sajten:
image

Somfy har precis släppt en uppdatering till sin utomhuskamera, Somfy Outdoor Camera som ger stöd åt Apple HomeKit.

Via en uppdatering av appen Somfy Protect finns nu möjlighet för dig att uppdatera utomhuskameran så att den får stöd för Apple HomeKit. När du får in kameran i Hem-appen exponeras kameran, rörelsesensorn samt eventuell belysning som är inkopplad i kameran.

Somfy Outdoor Camera HomeKit

Somfy Outdoor Camera finns i två färger, vit och antracitgrå och har full HD-upplösning, rörelsesensor, inbyggd siren på 11o dB, HDR, mörkerseende, tvåvägskommunikation m m. Du har tillgång till fria 30-sekundersklipp i 7 dagar och kan spara ner videoklippen till Dropbox, Google Drive eller Microsoft OneDrive.

Kameran finns just nu att köpa till kampanjpriset 2699 kr via Somfy Shop Sverige.

2 gillningar

Och den finns i antracitgrå. :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

En fråga bara. Hur lagras filmerna? Är det molnet eller lokalt. Kommer det tilläggstjänster på?

Innebär inte stöd för Homekit att man kan spara filmerna i icloud per automatik?

Det gäller bara HomeKit Secure Video. Den här har bara Homkit stöd.

Tack, där besparade du mig troligtvis från ett framtida felköp :+1:

1 gillning

Använder inte alla kameror som strömmar video via Home-appen Homekit secure video? Trodde det var ett krav för att få finnas i Homeappen.

Så har jag inte uppfattat det.
Det jag har hört när det gäller HomeKit Secure Video är att det är lite buggigt och begränsade funktioner.

Hittade denna länk som kanske ger oss klarhet.
Blir läsning nu…

HomeKit Secure Video is Apple's latest HomeKit feature that brings camera streaming, recording, and activity notifications directly to the Home app, which is built-in to iOS.

Det tolkar jag som att det måste vara Homekit secure video för att det ska visas i Home-appen.

1 gillning

Jag blir inte klok på detta…:grimacing:

Men som jag fattar det är det bara två kameror som har stöd för HSV. Netatmo indoor och Logi Circle 2. :man_shrugging:

Eve cam ?
Den har iofs inte släppts än.

Ni får hoppa på vår beställning av Eufy-kamerorna.
HSV och Anker klingar högt :smiley:

Nej, inte som jag uppfattat det. En kamera kan ha stöd för HomeKit utan att stödja HomeKit secure video. Mina Arlo finns i HomeKit men har ej Secure Video.

2 gillningar

Tack, det är riktigt förvirrande för googlar man så nämns bara Homekit secure video.

1 gillning

Ja det är helt korrekt. Tex Netatmo Precence har bara homekitstöd och visas i Home appen.
Skall man sedan göra mer med den som att kolla bakåt så gör man det i Netatmos app.

Deras welcome för innebruk har dock Home Secure Video stöd.