[SOLVED] - [Maintenance] Lördag (2022-09-17) 10:00 - 12:00

På lördag (2022-09-17 10:00 - 12:00) kommer vi genomföra ett gäng uppdateringar på servrarna och forumet, vilket kommer innebära lite nertid.

Arbetet kommer påbörjas vid 10, och nertiden bör inte vara lång, men ett tvåtimmars fönster är satt utifall det tar längre tid än planerat.

2 gillningar

Du tänker bara på nöjen på helgerna.

1 gillning

Nu är det dags!

Kommer sätta bubblan i "read only" medan jag utför diverse backups innan vi påbörjar den faktiska uppdateringen.

See ya on the other side! :slight_smile:

2 gillningar

Sådär! Nu är forumet uppe och kör på senaste version. Servrarna är uppdaterade och allt ser okej ut. Om ni hittar några galenskaper så får ni gärna posta det i https://bubblan.teknikveckan.se/t/bubblans-driftinfotrad som har blivit en generell rapport-tråd :wink:

Tack för att ni väntade och ledsen att det blev lite mer nertid än jag hade hoppats!

3 gillningar

Går det att slå på så att det byter mellan ljust och mörkt tema utifrån systeminställningar på enheten nu?

Testa!
Vi kör den absolut senaste versionen av discourse nu, så om det är något som stödjs i mjukvaran själv så bör det fungera nu. Om det krävs ett plugin så kan jag kika runt lite och se ifall det är något vi kan fixa :slight_smile:

Låser denna tråden så den faller i glömska, posta i driftinfo tråden med mer frågor/klagomål/ellerbaraförattnivill! :slight_smile:

1 gillning