SodaStream lanserar en lyxigare kolsyremaskin

Från sajten:
image

Bubbelkungen SodaStream som har tillverkar kolsyremaskiner bra länge nu har presenterat en ny, lyxigare variant som är lite snyggare att ha i köket.

SodaStream Ensō är deras senaste premium-kolsyremaskin och gillar du rostfritt stål så är både själva kolsyremaskinen tillverkad i materialet men även kolsyremunstycket och droppbrickan är i rostfritt stål. Den använder sig av deras snap & lock-teknik som gör att du slipper skruva fast flaskan i kolsyremaskinen och den kommer även med deras egna Quick Connect-system där gaspatronen inte skruvas fast utan snabbt klickas fast.

Med i kartongen följer det även med en lite elegantare 1-litersflaska som har detaljer i blankpolerat rostfritt stål som ser lite roligare ut att ha på bordet under middagsbjudningen. Prislappen ligger på 2 190 kronor och den går att klicka hem redan idag.

Läs även:

Källa: SodaStream

Galleri

Det är inte standard gasflaska? Ser inte så ut, då var det roliga slut med att hitta billig gas.

Nope, de bytte ju bort dem för typ 2 år sedan mot deras egna och det verkar inte finnas några tredjepartsalternativ vad jag har sett.

1 gillning

Vaddå, det är ju inte som att de är direkt dyra. Det den billigaste no-brand jag har sett är typ 40-50 spänn och jag köpte en ny original för någon vecka sedan för 79 kr. Det är ju ingen big deal.

24:90 på Rusta t e x. Vi har 5 flaskor och då är det mindre kul att byta.

1 gillning

Har den bara en knapp eller finns val hur kolsyrat man vill ha vattnet?

Är väl bara att trycka flera gånger.

Aha, det hade jag inte koll på.

Vi har också fem gasflaskor på rotation så det blir snabbt många bäckar små...

Brukar alltid vänta in erbjudanden och byta in en batch på tre-fyra flaskor

2 gillningar

Är mer sugen på en Drinkmate,
Kan kolsyra allt typ.

Är det någon skillnad rent tekniskt på den där och ”vanliga”? Sedan borde det väl vara knepigt att hålla den ren? Eller är det det de har löst?

Carbonate cold drinks?

Vad är en cold drink? Måste vara något annat än kallt vatten.

Jag har en sådan här som jag fick i present.
Den använder dock kolsyrepatroner och görs av iSi som är stora på Sifoner.
Men jag har inte använt den så mycket.

1 gillning

Den vi har idag har 3 knappar. Lite, medel och mycket. Vi tycker det är väldigt bra funktion.

Misstänker att den har en annan konstruktion för att klara av att kolsyra andra vätskor.

Jag hade en sådan tidigare och det är praktiskt med olika doseringar.

1 gillning

Det där med egenkolsyrat vatten, känns lite som att det går i trender det där. Ibland är det jättepopulärt, sen dör det ut lite för att sedan komma tillbaka igen. Har nån gammal SodaStream maskin som jag använder nån gång ibland, men oftast blir det vanligt kranvatten eller Cola Zero.

1 gillning

Har ett Electrolux kylskåp med kallt och kolsyrat vatten direkt i dörren.
Dricker minst ett glas kolsyrat vatten per dag iaf.
Sjukt smidigt

1 gillning

Då är det ju smidigare. Jag har inte riktigt plats för min Sodastreamer på diskbänken, så den brukar bli förpassad till ett skåp. Då blir det inte av att man tar fram den så ofta.

Dricker nog 2-3l/dag så den används flitigt. Bästa saken sen skivat bröd. :slight_smile:

1 gillning

Minst 2 liter om dan här.