Snyggare laddning när laddning integreras i designlampa

Från sajten:
image

ChargeNode Pollare Power Light är något så smart som kombinerad belysning och laddkontakter för elbilar.

Att kombinera belysning och laddning av bilar är inte helt unikt och ChargeNode är inte först ut – i vissa länder har vi sett det exempelvis i den traditionella gatubelysning. Det som däremot är unikt är att laddningen kombineras med design från Atelje Lyktan.

ChargeNode Pollare på en stor parkering

Pollare Power Light på en stor parkering. Foto: ChargeNode

Vidare är lösningen en del av ChargeNodes system för att hålla koll på betalning, statistik och användare. Produkten passar därför bäst för bostadsrättsföreningar, hyresfastigheter eller stora parkeringar som behöver mer ljus generellt. Varja lampa kan ha upp till fyra typ 2-kontakter på 22 kW respektive.

Via: Ladda.ac.

Snygg lösning. Det där eller något liknande borde implementeras på alla större publika parkeringsplatser. AC laddning är ju perfekt om man parkerar någonstans för att exempelvis stå över natten.

ChargeNode har haft detta ganska länge redan, dock tror jag detta är en ny modell. Den version vi offererades var inte ens i närheten lika snygg som denna.
Överlag tycker jag att ChargeNode har en bra lösning för Brf, vi valde den bland alla alternativ vi blev offererade till vår Brf.

Kan hålla med. I den BRF jag bodde i och där jag försökte få till laddstolpen var mitt första förslag just ChargeNode (av 3 offerter som blev kvar efter gallring). Gillade enkelheten med det.