Snus

Du menar 17 mg/g?

För övrigt är ju inte det starkt, Siberia som ger lite skruv på ögonbrynen har väl ca 45-50 mg/g?

Tror det är per påse.

Aldrig sett.

Under alla mina år som användare har ninotinhalten alltid mötts i mg/g.

Här är t ex Google-sökning på General Portion :

Och så har vi då Siberia som jag tog som exempel innan :

Man kan mäta på flera sätt. Bl.a mg/g. Men också mg/påse. Det senare tycker jag ger en bättre upplysning om hur mycket nikotin man stoppat in under läppen.

Kan väl kvitta så länge man håller samma måttstock i en jämförelse. Jag var med förvånad, aldrig sett den innan.

Hur som, inga av dessa var ju starka?

Jag tycker de är starka. Hur många finns det som ligger över dessa och inte tillhör Siberiafamiljen? Bara för att det finns ett märket som tokmaxar betyder ju inte det att snus som ligger på 17-18 mg/påsen inte är starka.

Såklart. Inte heller betyder det ju att 17-18 mg/påse är starkt vara för att du tycker det :blush:

Det är subjektivt, var mest förvånad att vara snusare tyckte det var så starkt.

Detta är hur en sida definierar styrkan.

Normal nikotinstyrka ligger på ca 7.1 - 12mg/gram och för All White mellan 3.1 - 6mg/nikotinpåse.

Stark nikotinstyrka ligger på ca 12.1 - 19mg/gram och för All White mellan 6.1 - 9mg/nikotinpåse.

Extra stark nikotinstyrka ligger på > 19.1mg/gram och för All White ca 9.1 mg per nikotinpåse.

1 gillning

Jag tycker inte att 18 mg/påse är för starkt. Jag försökte hitta något objektivt att hänga upp det på. Typ hur många snus finns det med mer än 18 mg/påse utöver Siberia.

Jag tycker det är rätt kul när dagens ungdom (ja, det finns de som är blötare bakom öronen än mig :wink: ) bara pratar om hur många prickar det är i styrka. Prickarna säger ju egentligen inte så mycket. Man måste ju läsa på dosan vad som står i nikotinstyrka.

.... man kan tycka att man/jag borde lärt mig något om ödmjukhet så här långt in i livet. men uppenbarligen icke.
Efter mitt orerande här om veckan gällande att "snus ska smaka snus" osv så får jag krypa till korset med en blåbärssnus i näve och läpp....
god och en stock ligger i kylen, får återkomma med en djupare utvärdering vid ett senare tillfälle.
Sent ska syndaren vakna, eller hur var det? :slight_smile:

4 gillningar

La en beställning på lite nya snussorter. Jag testade ju den där vanilla cola förut och tyckte initialt den var hemsk, men efter första dosan, tog jag en till och tyckte faktiskt den var riktigt trevlig. Man är ju inte sämre än att man kan ändra sig. Sen är jag lite i valet och kvalet om jag tycker Lundgrens Rimfrost eller Kvällsbris är bäst, nu har jag kört en stock Rimfrost och tyckt den var trevlig, men nu får det bli en stock Kvällsbris.

image

Fasen du kan ju lika gärna börja snusa te snart, de smakerna låter ju mer som "smaker" på kondomer för bövelen :smiley:

2 gillningar

Brukar du smaka på kondomer? :joy::joy:

Haha lukten är som smaken! Hörde jag från en kompis.

1 gillning

Haha, hade det inte varit för att tänderna blir bruna och andedräkten luktar gravöppning så hade jag helst snusat General Lös för jämnan. Men ska man hålla sig till tobaksfritt så behöver man variera sig lite, körde nästan uteslutande Lundgrens Mörk några månader. Blev fruktansvärt trött på den. Så nu behöver jag spicea till det lite.

Nån som ska slå till på en snuskalender?
https://www.snusbolaget.se/julkalender/adventskalender-2024

Nope, bara massa vitt snus med konstiga smaker skulle jag gissa på :stuck_out_tongue: