Snus

Måste ju hålla koll på alla nikotinberoende så jag ser att ni mår bra. :rofl:

Vi är alla slavar under något, är det inte blå piller eller mat, så är det nikotin :joy:

Vet det någon som nämnde blå :thinking:

1 gillning

Nej, bara nej. Undvik, håll er borta från denna hemska skapelse. En blandning av colagodis och parfym som en 14 årig tjej skulle uppskatta. :nauseated_face:

Att du ens köpte den, bara smakbeskrivningen får mig att rysa haha.

Haha, köpte för övrigt tre dosor. Låter som du vill ha ett paket till Sollentuna :joy:

1 gillning

Har ni inga papperskorgar i Solna? haha

1 gillning

Fast den var åtminstone bättre än Jalapeños Lime, den dosan kastade jag direkt bara jag öppnade locket, luktade som nån hade kräkts i dosan :face_with_peeking_eye:

1 gillning

Snus ska smaka snus IMO. Har dock gått över till Lundgrens mörk, efter tips i detta forum, från grov lös i många år. Finns nån vag illusion om att sluta så småningom...

Jag har enkom kört den (Lundgrens mörk) nu i typ ett halvår. Har börjat tröttna på den. Den bästa jag testat hittills är Lundgrens Rimfrost. Kan rekommenderas om du tröttnar på mörk. Kvällsbris var dock ingen höjdare.

Värsta jag har köpt var någon med smak av melon :nauseated_face:

Jag kan ta en dosa, övertygad om att det gifter sig fint med gin :sweat_smile:

1 gillning

Ny dag, nytt snus. Denna var väldigt skum, när man öppnar dosan så luktar det precis som när man öppnar en burk svarta oliver. Smakar ungefär som det luktar. Står ju att det ska ha en ton av nypon, några nypon känner jag inte alls. Olivsmaken gör det ganska salt, ganska behaglig upplevelse, men jag tror man kommer tröttna på denna smak rätt fort. Favoriten är fortfarande Lundgrens Rimfrost. Blev en beställning av en stock Rimfrost nu.

1 gillning

Klarar du de där mintsnusen alltså? Tycker det är som att peta upp en halstablett under läppen.

Tycker den är väldigt diskret i mintsmaken faktiskt. Tyckte Rimfrost var mycket trevligare än den jag testade här om dagen, Kvällsbris. Rimfrost är ju lite nikontinstarkare också, men inte lika stark som exempelvis Velo Max (eller vad den nu heter nuförtiden). Nikotinstyrkan på rimfrost ligger på 10mg/påse (Eller som kidsen säger 3/5 pluppar). Tycker vanliga Lundgrens med en 8 på richterskalan är lite väl klen. Velo är för stark.

Svärsonen hade denna när vi sågs i helgen. Testade en och tyckte att den var bra. Köpte en dosa igår och är inte besviken. Halvstark på nikotin och en tydlig hetta från Habanero. Inget man snusar hela tiden, men väldigt trevlig att ta då och då.

1 gillning

Hyperstrong. Bara en väldigt tung nikotinist klassar den där som halvstark. Jag håller ju på att trilla av stolen av Velo Mighty Max eller vad den nu heter. Max två-tre stycken såna om dagen.

Men den är lite svagare än Velo Max.. :blush:

Nyfiken i en strut, hur mycket nikotin är där då för er som kallar detta starkt?

Velo Max har ca 17mg/påse. General Extra stark har 15,5mg/påse, G3 Extra stark har 18 mg.