Snus

En bra bit in på tredje dygnet utan snus nu…

brrr…

2 gillningar

Jag avundas dig inte, men kämpa på :sweat_smile:

Nio dagar utan snus nu…

1 gillning

Har även herr @Katho övergivit Swedsnus och gått över på Lundgrens mörk nu?

Nejdå, jag har alltid minst två-tre olika hemma. Ombyte förnöjer. :slight_smile:

1 gillning

Fix, vad är det för något? Är det tobaksfritt? Just nu kör jag ju Lundgrens Mörk, helt okej, men de är så svaga så jag trycker lätt i mig en dosa på en dag. Vill ha något tobaksfritt med lite mer skjuts i.

Japp, tobaksfria. Prova. :slight_smile:

Ja, Lundgrens Mörk är lite väl svaga tycker jag. Men okej förutom det.

1 gillning

Hur är dessa i nikotinstyrka? Och vilka smaker ska man ha? Har insett att även om Lundgrens Mörk är billiga, så går det åt dubbelt som mycket som vanligt just för att det är dålig fart i dem.

Bra nikotinstyrka tycker jag som kommer ganska direkt, lika med smaken. Smaker vet jag inte, köp några olika och testa, det är ju ganska individuellt.

1 gillning

Vill man testa tobaksfritt snus kan jag rekommendera Velo. Finns i olika styrkor och smakar inte konstigt.

Är det inte Velo X-Strong som är en riktig käftsmäll liknande Siberia?
Vågar man testa nån av dessa? Skulle nog helst köpa nån form av mixpaket, vet inte om man orkar med någon typ godissmak i längden, det är det jag gillar med Lundgrens att den iallafall påminner om tobakssmak om än lite parfymig.

Samma som Fix typ (17 vs 16,4). Mindre än hälften av Siberia. Men ändå bra styrka.

Edit: Fix är lite starkare, 16.4 vs 15.6 på VELO Freeze Slim X-Strong.

1 gillning

Jag kör Velo på morgonen och någon då och då. Sedan varvar jag på dagtid Velo Extra med Swedsnus. Så båda Velo är bra.

1 gillning

Vilka velo rekommenderar du?

Ultra och Max

Blev en beställning av detta. Kommer nog bli svårt att gå tillbaka till Lundgrens om man vänjer sig vid de där. Fattar dock inte skillnaden på Max och Ultra.

Siberia är enda rätta svaret här. :drooling_face::heart_eyes:

Försöker ju gå bort från tobakssnus. Tänderna blir så jäkla bruna. Har testat Siberia några gånger, men tillochmed jag som är van vid vanligt extra starkt snus, alltså General X-stark lös och General G3 och Knox Xtra Stark portion, får en käftsmäll av Siberia. Inget som man vill snusa till vardags.

Äh! Nu har jag iof slut på Siberia men är min go-to snus annars. En Siberia kan man ju duga på i timmar dessutom. Snusar typ 2-3 om dagen :joy:

Styrkan. Max är stark och Ultra är halvstark.

1 gillning