Snus

Ja, det är ju inte så man hoppar av glädje direkt. Man märker att det är mindre nikotin än man är van vid, är ju typ hälften mot vad jag är van att snusa,. Som sagt, får se om jag står ut. Har ett par stockar Knox Extra stark i kylen för säkerhets skull :sweat_smile:

Testa Lundgrens rimfrost extra stark om du vill ha mycket nikotin. Fast smaken trädgårdsmynta och eukalyptus är ingen höjdare.

Min hjärtfrevabbahabbavaddå?

Hur kollar man detta då?

Finns i appen hälsa :slightly_smiling_face:

Du har väl en AW?

Den funkar fint.

Men varför snusa något man inte tycker om? Aldrig förstått grejen med det. :joy:

Enda anledningen är att testa ifall det blir nyansskillnad på tänderna. De blir ju tyvärr bruna av vanligt snus. Funkar ju enligt @Marcus_Attefors. Så jag tänkte att man kan ju ge det en chans och kanske vänjer man sig.

Det var ju dock av den anledningen du nämner som jag inte klarade av Swedsnus. Det var äckligt på riktigt. Detta är dock inte äckligt, bara lite smaklöst, lite som att dricka en ljus lager när man är van vid belgisk öl typ.

Swedsnus som är så bra. Jag har spridit det som ett virus bland bekanta.

1 gillning

Fast du kan ju vara glad att du gillar det, det är ju åtminstone väldigt prisvärt. Jag hade önskat att jag tyckte det var okej, då hade man sparat in en del pengar.

Det bästa hade väl varit att sluta snusa, men jag är en svagsint människa, hade ett uppehåll på ca två år, tänkte på snus varje dag. Det funkar inte för mig.

2 gillningar

Har nu kört Lundgrens Mörk i en dryg vecka. Börjar faktiskt bli kompis med det. Både andedräkten och tänderna känns fräschare än med hederligt snus. Blir inte riktigt samma kick när man tar första prillan på morgon som det blir av vanligt snus, men det är good enough. Fördelarna överglänser nackdelarna helt enkelt. Så jag beställde tre stockar. Det jag upptäckt är att vid förtäring av alkoholhaltiga drycker, så behöver prillan bytas minst en gång i halvtimmen, men lite så är det ju med vanligt snus också :man_shrugging:

2 gillningar

Vill du ha en morgonkick så köp ett par dosor Velo Max. På nätet står olika nikotinstyrka av någon orsak så jag vet inte hur stark den är, men stark.

1 gillning

Det farliga med starkt snus är att man vänjer sig fort och blir beroende. När man nu lyckats gå ner i styrka, så känns det som en dålig idé att gå tillbaka till extra starkt igen.

Håller med om det. Jag kör Velo Max på morgonen och någon enstaka på kvällen. Så lämnar den dosan hemma när jag åker till jobbet.

1 gillning

Jag tänker ta åt mig hela ”äran” för det :sweat_smile:

@Marcus_Attefors är minst lika medskyldig till det :joy:

En bra bit in på tredje dygnet utan snus nu…

brrr…

2 gillningar

Jag avundas dig inte, men kämpa på :sweat_smile:

Nio dagar utan snus nu…

1 gillning

Har även herr @Katho övergivit Swedsnus och gått över på Lundgrens mörk nu?

Nejdå, jag har alltid minst två-tre olika hemma. Ombyte förnöjer. :slight_smile:

1 gillning