Snart kommer det bli betydligt roligare att spela spel på iPhone och iPad

Från sajten:
image

Apple kommer börja tillåta appars var enda syfte är att kunna streama spel från tjänster så som Nvidia GeForce NOW och Xbox Cloud Gaming.

Vi har på senare tid lärt oss att leva med att inte äga så mycket digitalt innehåll utan istället betalar vi en månatlig avgift och kan streama både musik, tv- och film och spel. Apple annonserade idag att de kommer öppna upp i App Store så utvecklare kan släppa appar som erbjuder spel via streaming. Det betyder att om till exempel Microsoft skulle släppa en app för sin Xbox Cloud Gaming kommer vi kunna komma åt hela deras katalog av spel de erbjuder i den tjänsten från en och samma app.

Med möjlighet att koppla både Xbox- och PlayStation-kontroller till vår iPad eller iPhone så har vi helt plötsligt en rätt maffig spelkonsol så länge vi har en stabil uppkoppling. Drömmen hade ju varit att detta även kommer till Apple TV men än så länge nämns inget om den utan det är bara iPhone och iPad än så länge.

3 gillningar

Inte helt omöjligt nu faktiskt! Men jag vill ha detta till tvOS i första hand, hade ju varit helt magiskt!

3 gillningar

Borde vara en piece of kaka, finns ju redan till annat.

Japp, men är så märkligt att tvOS inte nämns av Apple. Kanske konkurrerar ut Apple Arcade?

1 gillning

Är det så mycket att konkurrera ut, är det inte en fluga? :slight_smile:

Tänker med hur Apple tänker, Apple Arcade var nog dödfött från start faktiskt.

1 gillning

Yep, kan vara deras tankar. Vi får hoppas iallafall att det kommer, vore guld.

Verkligen!

Gillar Apple arcade.

Spelar inte själv, men guld när man har yngre barn. Grymt bra att slippa lömsk reklam inne i spel och in app-köp.

Jag hittar inte riktigt användningsområdet och inte mina barn heller. Vi har hoppat på det där så många gånger genom åren men de faller alltid tillbaka till PlayStation eller Nintendot. Jämför man Apple Arcade med vanliga iPad-spel som finns i App Store så är det så klart nice, men avsaknaden av AAA-spel gör att det faller platt tycker jag.

1 gillning

Ja ge oss steam för i helvete!

Var inte Google Stadia lite av samma flopp som Apple Arcade? Det har väl dessutom Google i stort sett dödat nu?

Fick med Arcade i tr månader med nya telefonen, har du lust att tipsa om några små, enkla spel som jag borde testa? Jag har inte ens förstått var jag hittar Arcade så jag är på den nivån :upside_down_face:

Bloons td 6 +!
What the golf
Sneaky sasquatch
Finns massa bra.

Är absolut inte en flopp.

När du öppnar App Store finns en knapp där nere som heter Arcade.

3 gillningar

Känns som Netflix spelsatsning är bättre än Apple Arcade.
En hel del riktiga spel där som Oxenfree, Into the Breach, Dead Cells, GTA 1-3 mm. plus reklamfria mobilspel

1 gillning

Japp Stadia är dött, skillnaden var att Google hade AAA-spel med. Men Google gav Stadia för lite kärlek och utvecklarna nappade inte.

2 gillningar

Jag har slutat köpa spel i app storen utan laddar ner allt från Apple Arcade istället.

Förstår inte vem som vill spela AAA-spel på en mobiltelefon? Apple Arcade är perfekt för när man väntar på bussen, sitter i väntrummet och liknande stunder.

1 gillning

Nu med iPhone 15 kan du ju koppla den till en skärm men sen tänker jag framförallt på iPad, Mac och Apple TV-användare :slight_smile: