Snart kan du kopiera och klistra in mellan iPhone och Windows

Från sajten:
image

Apple arbetar på en ny funktion som ska göra det möjligt att kopiera innehåll på en iPhone och klistra in det direkt i Windows eller tvärtom, precis som på Mac idag.

Funktionen utvecklas efter att EU och Microsoft lagt sig i och säger att Apple inte möter interoperabilitet enligt Digital Markets Act (DMA). Funktion är tänkt fungera precis som Apples Universal Clipboard mellan iPhone och Mac, men kommer att kräva att användaren ger ett engångsgodkännande för varje parkopplad Windows-dator.

Funktionen väntas fortsätta utvecklas under 2027 och komma till användarna i EU under 2028.

Via: Macrumors.

Man kan också säga: fungera precis som Windows har det idag mot Android telefoner

Som 100 % Apple-användare ser jag inte positivt på att Apple tvingas öppna upp för andra. Det känns som att attackytorna blir större.

Du vill inte de ska öppna alls mot något?

Jag tycker det är bra. Kör PC stationärt och Apple för resten.

Jag trodde att du ville ersätta Siri med andra chattbottar?

För mig är Apple framför allt väldigt bra på hårdvara.

Och jag tror inte att Apple kommer kunna leverera en Siri AI som verkligen intresserar mig. Det betyder inte att den blir dålig, jag att den kommer vara bra för gemene man.

Men för mig, som är en early adopter och AI-nörd, vill jag ha det allra senaste. Därför är jag, lite paradoxalt nog, positiv till att andra AI-företag får tillgång till Apples mjukvara.

Däremot ska det ske under rigorösa kontroller, ungefär som med AI Poke som nu finns i iMessage.

För att få in sin AI i iMessage måste man gå igenom en mängd olika steg hos Apple. Vem som helst kan alltså inte bara skicka in sin app och få den godkänd.

Toppen!
Något jag verkligen unnar de som sitter med PC och iPhone​:slightly_smiling_face:

Ja, en förvånansvärt populär kombination med tanke på hur uselt den varit hittills.