Snapchat erbjuder nu sponsrade AR-filter

Från sajten:
image

Snapchat fortsätter att utveckla sin produkt och nu är det dags för sponsrade AR-filter. Detta ska hjälpa företagen att komma igång med AR på plattformen.

Snapchat erbjuder nu sponsrade AR-filter vilket är ett nytt annonserbjudande med AR (Augmented Reality) som syftar till att ge varumärken en längre räckvidd bortom de vanliga linserna. Den här annonsplaceringen är tillgänglig genom att svepa till filterkarusellen efter att Snapchat-användare har tagit ett foto eller en video med Snapchat-kameran.

Här är huvudfunktionerna:

  • Håll varumärket kulturellt relevant vid stora och små evenemang
  • Förenkla filterproduktionen med roliga nya mallar
  • Maximera varumärkesmedvetenhet och engagemang
  • Mät på flera sätt
  • Sänk barriären för AR-annonser

Mer information om hur man bygger ett sponsrat AR-filter på Lens Web Builder finns här och information om hur en sponsrad AR-filterkampanj byggs på Ads Manager finns här.

Källa: Pressmeddelande