Någon som har tips på tjänst för snapback av domän?
Vill försöka fånga en domän som fått status " inactive
pendingDelete" nu i dagarna.
jag har registrerat mig där men nu måste jag först registrera en annan .se-domän för att kunna göra en snapback av den jag verkligen vill ha om jag ska anävnda deras tjänst.
Jag har kört med https://www.rymdweb.com/
Har funkat bra. Dom har varit billiga och bra. 5/5
Hel knasigt!
Tycker jag också. Och att de inte kan skriva det kravet tydligare på sin hemsida.
Nu har jag registrerat en .se-domän som jag aldrig kommer använda bara för att eventuellt lyckas göra snapback av den domän jag egentligen vill ha.
Om någon är intresserad så har jag hittills betalat 111 kronor för en .se domän och 199kr för snapback-tjänsten.
Får jag domänen är det lätt värt 310kr men annars är detta pengar i sjön.
Håller tummarna.
Har lyckats registrera mig även på Rymdweb så ska testa den också. Se vilken av tjänsterna som hinner först. Hoppas att någon av dem lyckas ta den först åt mig.
Rymdweb har två möjligheter till snapback. Den ordinarie versionen har en prissättning där priset sätts i samma stund som man du beställer, och räknas ut enligt formeln 28% billigare varje dygn, ner till 375 kr kvällen före.
Sedan har de ett billigare alternativ som de klar Bulk med fast pris på 225kr och då är det lottningsförfarande bland alla som vill ha domänen vem som får den.
Har inte bestämt mig ännu men förmodligen kör jag på ordinarie men jag väntar i så fall ett par dagar till så det blir några tusenlappar billigare.
Kan meddela att jag fick domänen jag önskade.
Bokade snapback från både Inleed och Rymdweb och det blev Rymdweb som han först.
Nu är frågan om domänen ska ligga kvar där eller om den ska flyttas. Har en annan domän sedan länge hos Websupport men de är dyrare.
Vart har ni andra era .se/.nu domäner registrerade?
Gratulerar. Jag kör mitt på inleed, gillar dom.
Vill du berätta vilken domän?
Mitt efternamn.se
Ska koppla den till iCloud+ och bara använda för mejl.
Mest villhöver, absolut inte nödvändigt.