Smartklocka barn

Funderar på att köpa en smartklocka till minstingen som är på väg mot 13 år. Vad ska man tänka på, vilka är bra?

Det känns som att den största drivkraften för mig är att han ska se notiser. Vi är så lyckligt lottade att där vi bor spontanidrottar killarna mycket. Oftast fotboll eller basket. Då lägger de sina ryggsäckar på sidan av planen och hör inte telefonerna alls.

Han har iPhone, AirPods och iPad. Är det en begagnad AW som gäller? Men måste ta en med e-sim? Hur lång räcker kontakten utan? Är det en 5:a man bör sikta på eller räcker en 4:a?

Eller finns det andra märken man bör fundera på?

Räckvidden borde räcka för fotboll och basket även klockan tappar kontakt på en större fotbollsplan ansluter den ju igen så fort den är inom räckhåll.
AW3 räcker för de du beskriver.

2 gillningar

Jag ser ingen annan klocka som skulle passa bättre än Watch.
Dottern som är 15 har haft Watch sedan 4-5 år tillbaka. Först en Serie 0 som hon ärvde av frun.
Den blev sedan för gammal och hon fick en SE när den släpptes. Hon är kanonnöjd!
E-sim känns inte nödvändigt. Min dotter har alltid mobilen med sig.

1 gillning

Jag skulle inte köpa en S3. Den är alldeles för gammal och kommer nog snart utgå.

Absolut saknar den funktioner och som smartklocka är den mindre skärmen en nackdel.
Men den uppfyller gott och väl de listade kraven och är relativt billig.

Kan väl tilläggas att med notiser som enda krav så fungerar Mi Band också och kostar bara runt en femhundring.

Varför inte Mi Band 6? Kostar runt 500kr har jag för mig. Har en sån själv. :slight_smile:

2 gillningar

Skulle nog sikta på en AW se

1 gillning

Håller helt med @Freddeuce , en AW SE är en helt perfekt fit. Jag funderar på en sådan till vår grabb om något år men en AW3 skulle jag aldrig lägga pengar på.

Oavsett modell så är ju också AW bra med sin SchoolTime-funktion.

2 gillningar

Det blev en SE 40 mm. som nyss beställdes. Tack för tips och idéer. Vad är det där ShoolTime som @zinned skriver?

Edit: Googlat(:blush:) och vet vad ShoolTime är... Givetvis efter köpet..:sunglasses::joy:

3 gillningar