Slipade solglasögon?

Nu när vårsolen tittar fram, känner man behov av solglasögon. Då jag blivit till åren kommen ( dock sub 50) så har tiden med fört synfel.Har progressiva glas till vardags påse för närsyn och på håll. Nu vii jag ha slipade solglasögon , jag har respekten för mina vardagslags, så det borde gå att beställa på nätet slipade oakly glas och bågar, har någon tips och erfarenheter.? Mina användnings områden är att se fotbollsmatcher , och ute på sjön, och när jag cyklar och andra bra tillfällen för solglasögon.

// Daniel

Jag brukade köra linser på sommaren men bytte till slipade solglasögon för 10 år sen och tycker det är grymt smidigt. Köpte första paret från optiker men det kostar ju som vanliga glasögon.

Eftersom jag hade några par oslipade Ray Bans hemma så har jag bytt glas i dom från Köp Glasbyte Online hos RenOptik - Högsta Kvalitet och Bästa Priser Så det är ett tips om du redan har solglajjor du gillar. Prisvärt.

Annars skulle jag kolla på lågprissajterna, typ https://www.zennioptical.com Kan bli riktigt billigt för att testa om du vill. Jag har beställt från dom några gånger och det funkar bra.

1 gillning

Min fru har handlat några Raybans på Misterspex.se, hon har både som solglasögon och två par vanliga glasögon.

Tror hon fick två par för mindre kostnad än vad synsam tog för samma båge, men med ett standardglas. Hon gjorde lite tillval på misterspex vill jag minnas.

Finns säkert fler sajter med liknande priser :slight_smile:

1 gillning

Lite beroende på vad man har för bågar så kan det finnas tillhörande Sol-clips, så att det faktiskt ser bra ut.
Funkar bra för mig iaf
Kör Vasuma bågar och dom började med clips för ett par år sedan.
Men det är smidigt iaf, bara klicka på.

Gick inte länka med slänger in en bild

Det gick väl bra? :joy:

Jag beställde på misterspex, otroligt nöjd. Bra pris, bra märken. Köpt både solglasögon och vanliga där via nätet, inga problem alls!

Äsch, funka ju inte då :joy::crazy_face:

1 gillning

Då lär man väl gå till en vanlig optiker och göra en synundersökning först och få ett recept?

Ja, har man inte redan ett hyfsat nytt recept behöver man självklart göra en synundersökning hos en fysisk optiker innan man beställer på nätet. Ibland behöver man till och med ladda upp receptet.

Däremot kan jag tycka att det är lite mindre viktigt att det är exakt rätt på solglasögon, beroende på synfel. Jag är närsynt och mina slipade solglasögon är egentligen lite för starka men det är snarast bra när man kör bil och har dom på sig några timma utomhus.

Tack för alla svar , men ingen av dom ni lista har dom solglasögon jag fastnat för. , men hittade dom på https://www.smartbuyglasses.se/ , och undrar om någon har erfarenheter därifrån ?

//Daniel

Yes, man får ta ut sitt recept från där man gjort synundersökning.

1 gillning

Har beställt därifrån, inga bekymmer!

Om någon skulle ha vägarna förbi Berlin har jag fått tips om detta ställe. Slipade glasögon/solglasögon som tillverkas på plats medan man väntar. De kostar ungefär 2-300 Euro för ett par glasögon.