Skrivaren skriver ut någon annans utskrifter

Skulle hjälpa en dam igår som har en PC och HP skrivare med bredband från 3.
Eftersom jag har en Mac så visste jag inte riktigt var jag skulle leta och kunde inte hjälpa henne. Var ska man titta på för inställningar vad gäller detta?
Alt. är det bredbands-leverantören man ska kontakta ifall en skrivare skriver ut utskrifter från någon annan som bor inte ens i samma fastighet eller HP eller Elgiganten som har sålt datorn?
Hur kan detta komma sig egentligen?
Tacksam för råd.

Precis som vi skrev till dig varje gång på 99.se. Beskriv mer utförligt. Vad är det för HP-SKRIVARE? Operativsystem på pcn? Helt omöjligt att säga vilken inställning det är när man inte ens vet operativ.
Är skrivaren en nätverksskrivare? Antagligen…

5 gillningar

Ett råd är att inte ta dig an saker åt andra du inte klarar av själv.

2 gillningar

Ska du förstöra stämningen här också att komma med sådana påstående med “varje gång”. Antagligen nätverksskrivare? Sjävklart är den kopplad till internet nätverket annars skulle det inte komma massa papper från en annan som bor 2 km därifrån samt från danska banken i hennes skrivare. Nu ringde hon till elgiganten och och fick tyvärr ingen hjälp.

Hur kan du komma med sådana påstående att jag inte skulle klara det själv? :thinking:
Hon bad mig titta på hennes dator och jag tänkte bara kolla på vad det är för wifi-nätverk hon har samt om den är öppen eller låst för andra. Det klarar jag av att kolla på min mac-dator. Tänkte inte ändra någonting där utan bad henne kontakta Elgiganten samt 3. Elgiganten visste inte var det är och kunde inte hjälpa henne fast det är fortfarande garanti på hennes utrustning. Hoppas hon får hjälp stackars tant.
Blev lite nyfiken hur det kan komma sig att det blir på det viset och bara ställa en fråga här.

Tydligen inte eftersom du frågar här. Med andra ord så klarar du inte av att lösa det själv.

1 gillning

Varifrån har du fått att garanti täcker dylika problem?

Du skrev inte i ditt första inlägg att du ville se om nätverket var skyddat eller oskyddat…

Tack, … Inte kul att ni försöker läxa upp andra i stället för att vara hjälpsamma och svara. :roll_eyes:

Svårt att hjälpa med knapphändig information. Har hon en router? Är det ett öppet eller skyddat nätverk? Är det en AirPrint skrivare? Är skrivaren konfigurerad att vara tillgänglig för alla inom räckhåll?

Tråkig stämning här i tråden tycker jag! Klart det ska gå att ställa frågor :slight_smile:

Intressant problem tycker jag, väldigt märkligt. Kör hon öppet wifi eller?

3 gillningar

Jag misstänker att personerna har historik från ett annat forum där TS tydligen är oklar i sin felbeskrivning…eller nått

Har vi fått över en grannfejd från 99 här eller what gives? :slight_smile:

3 gillningar

Jag ”påstår” det eftersom du inte har någon aning om vad du ska kolla efter. Ibland kan det vara bättre att säga att ”Tyvärr, jag vet inte, så jag kan inte hjälpa dig” när man inte vet vad man gör.
Inget fel att vara nyfiken och vilja lära sig men det är inte schysst mot ”den stackars tanten” att låta hennes utrustning vara testutrustning för dig. Om du ställer till det mer så är det ju ännu mer synd om henne.

Tilläggas bör att jag även är medlem på 99 och läser i stort sett alla trådar där :wink:

2 gillningar

Tydligt de upp me garden !!!

1 gillning

Ett tekniskt intressant problem, dock saknas lite information för att kunna ge ett vettigt svar.
Kan det tänkas handla om någon slags stads eller byanätverk?

1 gillning

Har inte påstått att jag skulle fixa hennes problem själv utan ville bara fråga på forumet var man hittar denna wifi-symbolen på PC så att jag kunde åtminstone kolla vad som står där.
Bad henne ringa supporten men blev osäker om vilken support hon ska vända sig till när sådant problem inträffar. Dator- och skrivare/leverantör eller bredbands?
Fick inte svar på min fråga. /inlägg 1
Då får detta förbli en gåta.

Om du hade frågat var man kollar wifi-inställning på en pc i ditt första inlägg hade du fått svar på det. När man bara skriver inställningar är det inte lätt att veta om du menar wifi, skrivare eller någon annan inställning.
Men men, detta blir mitt sista inlägg i denna tråd då det är väldigt mycket deja vu från 99.se.

2 gillningar

Det framgår tydligt i mitt första inlägg vad jag önskade hjälp med.
Du behövde inte svara om det var för att komma med kränkande kommentarer och dumma antydningar.

ps: Innan du ger dig i att skriva franska ord borde du lära dig hur dessa stavas.

Nu slipar vi till oss, lämna gammalt tjafs från svurna tider och njut av varandras sällskap.

6 gillningar