Skriva ut från en Android-platta över WiFI

Jag har en Android platta som jag avvänder med en router som inte är kopplad varken till Internet eller mitt nätverk. Sen har jag en router som är kopplad till Internet och till nätverket & skrivare. Jag vill skriva ut från Androidplattan över nätverket. Är detta möjligt eller måste jag då byta router i inställningarna på plattan vid utskrift? Eller kan "Android" routern kopplas så att den ansluter till routern i nätverket för utskrift?

Du har en router…som inte är kopplad mot nätet?.. var är den kopplad då?.

Var svårt att förstå hur du menar men vissa skrivare har stöd för att skrivaut via blåtand tex.

Sedan finns det skrivare som var direct print stöd. Då skapas en temporär wifi länk mellan plattan och skrivaren vid utskrift tillfället.

Routern är kopplad till mitt fyrhjuls inställningsvektyg som mäter vinklarna med routerns hjälp. Så denna måste ha en dedikerad router som helst inte är uppkopplad mot Internet. Sen jag har skrivaren kopplad till min andra router som jag vanligtvis skriver ut över & som då är ansluten till Internet.

då är jag med… Android plattan används för att styra verktyget?.

Vad är det för skrivare?

Japp, jag har 4 mätare som är kopplade till en egen router som jag läser av med plattan.

Skrivaren heter Canon i-SENSYS MF212w och har inte BT.

men undras om inte det ska fungera med att installera android appen så kommer plattan hoppa mellan?.

Jag hade ju hoppats på att man kunde sända WiFi från ena routern till den andra. Vad är android appen för något? Man kan väl inte ha 2 routrar kopplade samtidigt på plattan antar jag utan man måste växla WiFi nät och använda sig av en i taget. Så detta kanske är den lösningen som gäller?

Alltså canon appen för android. då kommer plattan (troligen) själv hoppa mellan wifi näten.

Är skrivren trådad eller wifi mot andra routern?

Trådad.

Beroende på hur bra utskriften måste bli så kanske det enklaste är att köpa en billig skrivare och koppla särskilt till ”android routern”?

2 gillningar

testa att laddaner canon appen på android plattan och se om den hittar skrivaren…

Jag ska testa det. :+1:

1 gillning