Skredet vid E6 Stenungsund

Fatta när den ena idioten efter den andre ska ut och flyga, de kan ju vare sig parkera eller ligga i rätt fil..:man_shrugging::sweat_smile:

2 gillningar

De ska börja i Kina. Har du sett hur de kör bil där? :grimacing:

1 gillning

Ja och du måste ju ha en bil som kan hovra. :joy::joy:

1 gillning

Och när man kommer stressad och sen som attan för att hämta sitt barn är det ingen bra idé att kalla personalen för dagispersonal, det är en förolämpning. :upside_down_face:

En BK mindre blir ingen ledsen av :wink: #toosoon? :joy:

Finns en till ett par tre km bort i stora höga :upside_down_face:

För att inte tala om bullret :cold_face:

1 gillning

Flyg över lite japaner :smiley:

Här måste man ha bygglov först så det kommer nog att ta tid.

Detta svar fick vi från Lantmäteriet när vi väntar att få godkänt en ny anslutning i vår samfällighetsförening.

"Hej!

Vi har tyvärr en väldigt lång kö just nu och för er typ av ärende är just nu väntetiden i kön ca 27 månader. Vi justerar denna statistik 3 gånger per år, och räknar med att vi under hösten ska kunna beta av ärenden i ett snabbare tempo, så förhoppningsvis kommer tiden att minska."

:joy::joy:

Men det var ju ett slukhål, inte 100tals meter mark som flyttat sig i sidled. :rofl:

Därför jag skitit i att försöka ändra vårt anläggningsbeslut hos Lantmäteriet för vår samfällighetsförening. Sanslösa.

Jo men vi ska ju ha betalt av den som vi anslutit och enligt dem så får vi inte ta betalt förrän beslutet är klubbat. Tidigare satte vi priset själva, nu är det lantmäteriet som räknar ut detta.

1 gillning

Är övertygad på att det är dumpning av material som utlöste jordskredet.

Nu ringde pappa och är svinorolig för mitt körande till jobbet imorgon haha.
Måste höra av mig när jag kommit fram typ så han vet att jag lever.

2 gillningar

Det är väl bara köra i god tid? :smiley:

Det gör jag! Kör vanligtvis 5:40-50. Men imorgon komme jag köra 5:30 istället.
Vet inte hur köerna kommer se ut men när jag brukar köra på morgonen är det fåtal bilar åt mitt håll… men ingen aning.

1 gillning

Då ligger Hagberg sover :joy:
Vid den tiden bör det ju vara lugnt i vilket fall som helst :smiley:

Jag hoppas verkligen det, men vågar inte räkna med det.
Hem kanske är värst? Gillar inte att ändra på mina rutiner när jag äntligen kommit in i dom. :persevere:

Det här lär väl ta många månader för dom att fixa med… med tanke på hur underlaget ser ut och hur viktigt det är att få rätt.

Baserat på en TikTok video? :joy:

Måste jag ens svara på det? Det var för att illustrera hur mycket som har dumpats innan raset.