Skredet vid E6 Stenungsund

Dom har tagit bort massa skog där uppe.
Har regnat så in i helvete de senaste dagarna.

2 gillningar

Så du menar att Jonsered är en felstavning? :joy::joy:

Precis.

Men det ska också ha sprängts där med så dom ska kolla så det gått rätt till och inte ett brott då som orsakat detta.
Var till affären förut, alla skyltar mot E6 var förstrykna.
Blir intressant att ta sig till jobbet på måndag…

Ja, skog har skövlats, schaktmassa har fyllts på, det har sprängts osv..

Vad finns det för vägar runt så du kan ta dig till/från jobbet?

Antingen småvägarna till Ljungskile och åka på e6 där eller genom Orust…

2 gillningar

Undrar när de flög. Det var flygförbud i området även för drönare fram till ca 18:30.


Rest in Peace Burger King :frowning:

Följ arbetet från Life Guard 007, Sjöfartsverkets räddningshelikopter, när dom skickade ner en ytbärgare för att kontrollera fordon i raset inatt

https://www.instagram.com/tv/CxjAHUDsYeQQpP-TkQsd18ls2LeBi0B8PJz9TQ0/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Presskonferensen här i Stenungsund igår, inte mycket svar!
Med tanke på borealis sen all annan skit som ligger här i marken så var det ändå jävligt tur att det inte påverkades. Hade kunnat gå riktigt illa.

Känns ju måttligt kul att bo här just nu.
Hade börjat tänka för en vecka sedan att det kanske inte varit fyskam att flytta dit jag jobbar eller allmänt norrut men det var något jag hade tänkt fundera på över vintern.
Vet inte om detta nu kommer påverka mer haha..

Jag hoppas verkligen dom kollar marken här med så man vet att det är säkert.

3 gillningar

Jag skulle nog satsa på genom Orust. Skulle inte du flytta närmare jobbet i Lysekil?

Nya bilder, helt galet.

1 gillning

Helt otroligt. Är nog bara att skövla allt och bygga upp på nytt.

1 gillning

Jag kör nog hellre mindre vägarna till Ljungskile men jag får känna mig fram….
Ska jag vara helt ärlig känns detta förhävligt, hade precis börjat vänja mig vid vägen till mitt jobb och ju måste jag rycka upp allt igen.

Jo men det är inte så bara att flytta och jag har krav på mitt boende.
Jag vet inte….. har panik över detta och allt känns så jävla läskigt.

Läste att flygande bilar ska lanseras i Kina 2025. Du kanske kan bli testförare för den svenska marknaden.

Det löser sig säkert bara lite surt att behöva sitta i bilköer och vänta. Så glöm inte ta med laddkabel till luren i bilen. Det kommer ju att färga av sig på många sätt. Ta bara dagisen, personalen får ju vara kvar tills alla barn är hämtade och sen de som har oflyt bor på andra sidan skredet.

Det har jag i bilen så sånna grejer är löst men ja jag vet ju inte hur trafiken kommer se ut.
Dom sa att dom försöker få tung trafik att åka igenom Trollhättan så den kanske inte åker dom små vägarna här.
Samtidigt är ljuset på min bil inte det bästa och sånna saker….

1 gillning

Finns det radiobilar med vingar?

GIF by General Electric

1 gillning