Skatteåterbäring 2021

Placebo min vän, placebo!

4 gillningar

:tada: Då var den norska deklarationen klar. Får tillbaka 12 500:- förhoppningsvis innan sommaren.

4 gillningar

Köpte vinyl igår för hela skatteåterbäringen. :loud_sound::loud_sound:

2 gillningar

Hängde på låset 16 mars 00:02. Inga problem - fungerade direkt. Gick via Kivra appen. Med lite tur 7-9 april 11970kr på kontot.:moneybag:
Blev en MacBook Air M1 med 256Mb. Pengarna räckte även till en ERGO M575 som komplement

1 gillning

Ska få tillbaka 1604:- innan avdrag. Har räknat ut att det blir 16419:- i resekostnad. Knappar in det i deklarationen och ska då få tillbaka lite över 3000:-. Man ska ju få dra av allt över 11000:-. Någon som har koll på varför det bara blir runt 2000:- och inte 5419:- mer?

Du får ju bara tillbaks skatten på överskjutande del.

1 gillning

Du minskar det som beskattas, inte själva skatten med ditt avdrag. Därför som det blir ungefär en tredjedel av avdraget som du faktiskt får tillbaka.

Tackar!

1 gillning

Misstänkte det, men är väl för dålig på att leta på Skatteverkets hemsida.

Idag på annandagen kom meddelande från Skatteverket. Återbetalning sker under denna vecka. En påskpresent kanske.

1 gillning

Samma här för mig och frugan.

Får tillbaka 13k. Dessa 13k hade jag hellre haft möjlighet att kasta in på börsen och fått en värdeutveckling istället för att låna ut gratis till staten…

Du kunde ju också bara haft 9K kvar. :joy::joy::joy:

Haha :), sant.
Men att staten får låna pengar utan ränta tycker jag är sisådär.

Är det verkligen hela sanningen. Det går ju inte att förutse avdrag och annat i förväg. Det är ju därför vi deklarar.

Jo men man kan ju räkna ut och betala rätt. Jag betalar gärna lite extra och får tillbaks, får ju ingen ränta på banken heller.

Se det positivt nu fattas du bara två tredjedelar till GMT’n. :joy::joy:

:slight_smile:
Dessa kan in på börsen. Så är det hela GMTn om något år

1 gillning

Chefen kallade in mig på kontoret idag…
Sa “Sorry men det har blivit lite galet med din skatt under året så jag måste korrigera det på nästa lön, tyvärr, vi kan dela upp det om du vill dock…”
Jag var en aning sne just då men accepterade det, sen ler han och säger “Skojja bara, du får tillbaka det beloppet faktiskt!”
Så blev en trevlig överraskning då jag aldrig fått tillbaka på skatten i det här landet… :slight_smile:

3 gillningar

Kom redan på onsdagen in på kontot