Skatteåterbäring 2021

Nu är deklarationen öppen och följande datum gäller för dig som får betalat in för mycket skatt under förra året och nu skall få tillbaka dem.

  • 7-9 april för dig som deklarerar senast 30 mars utan några ändringar samt skickar in det digitalt
  • 8-11 juni för dig som deklarerar senast 3 maj och även dig som deklarerar på papper.
  • 3-6 augusti för dig som deklarerar med hjälp av redovisningsbyrå eller av någon annan anledning inte fått pengar i april eller juni tex för att du själv fått anstånd.
  • 8 - 10 december den som inte tidigare har fått besked om din slutliga skatt eller som saknar skatteregistrering i Sverige.
2 gillningar

Den öppnade faktiskt redan i måndags kväll, då skickade jag in min =)

2 gillningar

8 - 10 den vad? :thinking:

Får tillbaka drygt 900:-

Snart ekonomiskt oberoende… :smiley:

3 gillningar

December, uppdaterat.

Får tillbaks 15K men måste vänta på revisorn som ska göra min K10 blankett.

1 gillning

Jepp, skickade in min och frugans då också. :slight_smile:

1 gillning

Oavsett hur jag gör får jag betala eller tillbaka i december :slightly_smiling_face:

Samma här. Lite drygt är det.

Varför dec?

Den öppnade tidigare än så :wink: Jag deklarerade redan 3:42 natten till måndag :stuck_out_tongue:

1 gillning

Har enskild firma via en skogsfastighet så då blir det återbäring i december.

Ok. Jag har aktiebolag och förr fick jag också i Dec men förra året fick jag i Juni så jag trodde den ändra rent för alla företagsformer.

Såg fel först och trodde jag skulle få tillbaka 3000kr
När jag i själva verket kommer få 5ggr så mycket :flushed::joy:

4 gillningar

Trevlig :slight_smile: Själv så kvarskatt på 2600:- men får igen dem på norska skatten så går nog plus totatl.

Vi får 12.000 tillbaka. Passar bra när vi renoverar en ny altan ;D Men vi skattar 500 extra varje månad just för att få en liten semesterkassa typ varje år.

Hmm, varför inte använda ett vanligt sparkonto? Det är ju ingen ränta på skattekontot längre.

Visste att nån skulle säga de ;D Vi sparar mellan 30-50% av lönen varje månad i aktier/fonder. Skatteåterbäringen är bara nånting vi brukar ha under semestern.

Det är naturligtvis alltid ett mål i livet att få lite pengar från staten lagom till semestern. Löser man det inte automatiskt får man helt enkelt avsätta lite till det :slight_smile:

Men man kan ju spara 500 kr/mån på ett bankkonto och då få en liten ränta och utan att blanda in staten. Detta under förutsättningar att man inte nallar på det kontot, så vanlig självdisciplin måste ju finnas.

Att spara till semestern i värdepapper är nog ingen bra idé. Kan bli onödigt nervöst nu närmare semestern man kommer. :smile:

1 gillning