SJ Lounge Göteborg

Idag provar vi lite mer jordnära resa medelst X2000.

Har inte åkt tåg till/från Göteborg sedan jag slutade jobba på Sunfleet 2018.

Fint ställe – men fyll för tusan din vattenflaska någon annanstans!







2 gillningar

Vad roligt att se hur det ser ut på insidan, har tillbringat mycket tid på utsidan vid den dörren medan jag väntat på nått ankommande tåg.

Har ni bråttom så ta inte hissen där , måste vara världens segaste :joy:

Sjukt att dom tar betalt för cola. Allt sånt borde ju ingå i launchaccessen.

Jag blev rätt förvånad ja – de kunde ju ha en dryckesautomat liksom.

Lite kul när alla kontokunder hade tillgång till loungen. Då kunde fängelsedömda som skulle på permis bara visa upp sin biljett och bli insläppta då kriminalvården var kontokund. Skapliga stolpskott som frotterade sig där. Är nog inte så längre.

Du skulle hört av dig för en kaffe :sweat_smile:

1 gillning

Tack för att du delar med dig!

Såg rätt tråkigt ut. Hade trott att det skulle vara mysigare eller lyxigare i loungen. Såg ju ut som random lunchrum (inklusive arga lappar om att inte fylla flaskan).

1 gillning

Åh, den klassiska stackars iPaden vars enda lott i livet är att servera juice :smiling_face_with_three_hearts:

1 gillning

Hur länge var du i Göteborg? :hushed:
Ska man känna sig sårad eller? :joy:

Jag är alltid sårad när @Esse är i gbg utan att höra av sig :stuck_out_tongue:

2 gillningar

Vi får skapa klubb, RejectedByEsse :joy:

2 gillningar

Kan inte släppa tanken varför man inte får fylla på sin vattenflaska?

SJ har samma kran i lunchrummet för personalen 100 meter bort och där fylls det vattenflaskor utan problem.

Jag kan nog gissa mig till att folk stoppar ned munstycket i sin flaska och det kan eventuellt vara lite ohygieniskt.

2 gillningar

Man tycker ju att folk borde ha lärt sig efter pandemin att det är människor som smittar människor, inte fasta föremål som tappkranar. :sweat_smile:

Det skulle kunna vara för att det sölas en hel del och så måste nånn stackars SJ anställd torka och tömma spillbrickan hela tiden.

Eller merförsäljning, fast konstigt att det bara finns Cola att välja på.

Fanns mer att välja på för ett par år sen

Sköna priser. :rofl:

Sorry The Hangover GIF