Siris nya röst på svenska

När det uppstår ett fel, till exempel att internetanslutningen försvinner, använder den kvinnliga svenska Siri rösten en ny röst. Den är mycket gladare, men en aning jobbig att lyssna på, men det kanske bara är jag.

Lyssna här:
https://imgur.com/a/bb7qA2r

Den rösten har jag alltid. Har du uppdaterat alla dina enheter?

Alla enheter är uppdaterade, den här rösten är inte den som används i vanliga fall. Lyssna en gång till och jämför med när du frågar Siri någonting, du kommer höra att den nya är en stor skillnad.

Hon snackar bättre och gladare än tidigare, det är väldigt tydligt om man pratar och det inträffar ett fel, då rösten ändras drastiskt

Hmm. En klar förbättring. Jag har alltid haft inställt till den manliga rösten eftersom den kvinnliga lät helt off.

Den där ”jobbar på deeeet” får jag nästan varje gång även när saker fungerar.

Exakt, den rösten har jag alltid sen ett tag tillbaka, inte bara vid fel som du skriver

Skulle du vilja skicka en skärminspelning när Siri pratar med den rösten? Jag är ganska säker på att det inte är den rösten som spelas när du pratar med henne normalt sätt. Men jag kanske har fel, men jag har inte den rösten på någon av mina HomePods, iPhone, iPad eller Mac, och allt är uppdaterat.

Fixar när jag är hemma igen. Men det är den rösten som är i klippet innan här i tråden. Är du säker på att du uppdaterat allt?

100% säker, tror det är du som misstar dig och inte har lyssnat ordentligt och jämfört rösterna. Men jag kanske har fel, så väntar på ditt svar

100% säker men kan ha fel.:wink:

Dagens garv. Tack för det.:+1:t3::joy::joy: