Siri dummare än vanligt?

Sista dagarna har Siri på min HomePod mini i köket varit dummare än vanligt. Hon gör längre inget direkt, utan ”jobbar på det”, ”ett ögonblick”, eller ”det här tog lite längre tid än det brukar”.

Det handlar om ”dumma” saker som att starta timer eller lägga till kaffe på inköpslistan.

”Det finns ingen inköpslista, vill du skapa den”. (Den finns och heter ordagrant ”inköpslistan”)

Redan i normalfallet är Siri på gränsen till för dum, men nu är det absurt.

Finns det något man kan göra? Är det lokalt hos mig?

Frustrerad. Står och skriker på henne i köket. Känns osunt.

Innan du skänker bort högtalaren till ett demensboende: har du startat om högtalaren?

Tack, jag ville nog mest skriva av mig innan jag checkar in mig själv på boende.

Hon funkar okej efter omstart men varför börjar hon strula så :upside_down_face:

3 gillningar

Därför att kvinnor är ett underbart men outgrundligt släkte. Måste ändå säga att du var lyckosam. Varje gång jag börjat skrika på kvinnan i köket är det jag som åkt på en omstart…

1 gillning

Varför börjar man alltid en felsökning med omstart när man har med elektronik/datorer att göra?

Jag har ingen aning. Men det fungerar väldigt ofta. Kanske elektronerna kommer i otakt, en del av koden som stannar eller plötsligt loopar kan nog vara många felkällor.

Absolut, man blir ju nyfiken på rotorsaken :slight_smile:

Nåväl.