Sinnessjukt dyr whisky đŸ„ƒ

FrÄn sajten:
image

The Reach Àr den Àldsta single malt-whiskeyn frÄn det skotska destilleriet The Macallan vi kan fÄ tag pÄ. Nu sÀljs den pÄ Systembolaget.

Priset landar pÄ 1,2 miljoner. FörsÀljningen börjar i morgon den 25 augusti. Priset baseras pÄ pÄ det faktum att den började lagras 1940. DÀrefter lÄg den och gottade till sig i hela 81 Är hos The Macallan. Att den inte öppnades tidigare berodde pÄ att man fick stÀnga temporÀrt pÄ grund av andra vÀrldskriget och dÀrefter lÀt man den vara i sju decennier till.

The Reach-boxen

HÄrt arbetande skotska konsthantverkare anlitades för att skapa en vÀrdig inramning till The Reach. Den munblÄsta karaffen vilar pÄ tre hÀnder, gjutna i brons.

Totalt tappades det upp 288 flaskor. Smaken beskrivs av Kirsteen Campbell med titeln Master Whisky Maker hos The Macallans som en smak av mörk choklad, söt kanel och aromatisk rök som leder vidare till brynt kola, kanderad ingefÀra och sotad ananas, följt av en intensiv, söt och rökig finish.

The Reach Ovanifrån

Problemet för er som köper en för att spara, en för att dricka, och en för att sÀlja Àr att ni fÄr importera tvÄ flaskor. Det finns endast en flaska tillgÀnglig hos Systembolaget.

Är det nu Patreon pengarna skall spenderas?

Sedan införs den nya exklusiva Patreon VIP-nivĂ„n dĂ€r alla som blir medlemmar fĂ„r komma pĂ„ högmĂ€ssa hemma hos @Esse och smaka av nattvarden – ett par droppar av Teknikveckans elixir (The Reach).

1 gillning

Lite nervöst att fÄ hem flaskan nÀr man slÀngt ner den i pÄsen ihop men nÄgra Kung straköl.

1 gillning

Jag hoppas att en av flaskorna letar sig fram till en veteran frÄn andra vÀrldskriget sÄ att han/hon kan avrunda livet med flaggan pÄ topp.

Vem var det som klicka!?

Perfekt timing till löningen imorgon.

Som den ekonomiskt ansvarstagande hÀr i bubblan vill jag bara kolla sÄ du har rÄd med bÄde Polestar 6 och Whiskeyn denna mÄnaden!

Och Patreon pÄ det! :rofl:

Det Àr ju tvÄ steg...
Ett: Komma först i bokningen
TvÄ: BekrÀfta bokningen

Ska man vara elak sÄ ska man
Ett: komma först i bokningen
TvÄ: LÄta bli att bekrÀfta bokningen
Tre: LÄta nr 2 i kön bli överraskad pÄ mÄndag

Tanken har onekligen föresvÀvat mig med att bli först i bokningen och sedan slÀppa flaskan men jag orkar inte ens försöka :slight_smile:

Jag har en oöppnad Jack Daniel's frÄn 1989 i mint condition - kan man fÄ ett par mille för den? :slight_smile: En Àgare, insmugglad frÄn USA och har stÄtt i ett mörkt skÄp i förrÄdet - klimatkontrollerat kanske ska tillÀggas av ett vÀrmeelement...

81 Är i tunna jÀmfört med en JD NAS... Jo dÄ :wink:

BTW.. Det Àr inte jag :slight_smile:

Nej du Àr ju bara full, inte bokad. :joy::joy::joy:

Undrar hur snabbt den blev fullbokad, misstÀnker att det gick pÄ sekunder

Allt som har med samlande till hutlösa priser finns det alltid köpare till av nÄgon mÀrklig anledning.

2 gillningar

Ryktesvis planerar Crazy Pictures nu Vaskduellen II!

Den som fick tag pÄ den kanske gjorde en helt okey affÀr ÀndÄ.
Ligger en ute pÄ auktion nu, bud pÄ över 2 miljoner och ÀndÄ Àr inte reservationspris uppnÄtt! :slight_smile: