Se vilka låtar du lyssnade mest på Apple Music under 2023

Från sajten:
image

Julen närmar sig och årets Apple Music Replay finns nu tillgänglig för alla som är nyfikna på vad de lyssnade mest på.

Apple har i vanlig ordning lagt lite krut på en fin presentation av dina favoritlåtar och artister för året. Även om Apple håller integritet högt så är den är typen av sparad data alltid lika kul att kolla in. För att se dina mest spelade låtar och artister loggar du in på replay.music.apple.com.

Efter presentationen kan du dela den på sociala medier och även spara ner alla låtar som en spellista i Apple Music. Glöm inte att dela med dig i kommentarerna vilka låtar som du har lyssnat på mest under året.

1 gillning

Inget tvivel om att modern country är min grej:

Sen blir det lite 'cirkulärt'. Lyssnar på min 'favorites mix' varje vecka och ofta bara min personliga station så då plockar den ju upp mer av ungefär samma sak, som sedan kommer i min 'new music mix' som jag också lyssnar på varje vecka...

1 gillning

Inte lyssnat på så mycket musik i år, men lite kul att TLI ligger först. xD

1 gillning

1 gillning

Haha, ingen av oss gjorde rätt.

Haha, nej det gjorde vi inte. Kanske var jag som började med artister och ni följde efter.

Apple Music gör ett bra jobb med att variera sig, jag är förvånad att det bara är 15-17 plays. Vet inte riktigt vart Sweet Home Alabama kommer ifrån, i övrigt är jag inte förvånad.




Året jag upptäckte Menahan Street Band och The Olympians. Annars brukar det alltid vara årets album som är med.


OMG första gången på 10 år ish (sedan Spoticfy började med wrapped liknande material) som Sabaton inte var top Artist hos mig. :scream:
Lyssnade av någon anledning få minuter om man jämför med förut. Undrar ibland om AM fått med all statistik. vissa antal av låtarna som am säger att man spelat verkar vara på tok för lågt.
Ok, kanske allt Podcast lyssnade gör att man inte lyssnar så mycket musik.







Från sajten:
image

Apple Music har idag lanserat en ny Replay-funktion som låter prenumeranter se sin musikstatistik för varje månad.

Med Apple Music Replay får vi reda på vilka låtar, album och artister vi har lyssnat mest på varje månad. Dessutom får vi den personliga spellistan Replay Mix som uppdateras varje vecka. Vi kan även dela våra Replays med andra via sociala medier, meddelanden eller här i bubblan. Tidigare har vi endast kunnat se den här statistiken årligen med Apple Music.

För att få tillgång till din Replay-statistik behöver du gå in på replay.music.apple.com och logga in med ditt Apple-ID. Du måste ha lyssnat på tillräckligt mycket musik för att kunna ta del av både den månatliga och årliga Replay-datan.

Läs mer:

1 gillning

Fortfarande obegripligt för mig hur det kan vara så svårt att lägga in det i Musik-appen...

2 gillningar

Eller hur! Känns väldigt underligt varför dom väljer att lägga det i webbläsaren.:man_shrugging:

1 gillning

Går ju att komma åt det via Bläddra i Apple Music dock så länkas man till webbsidan.

Länken har ju varit den samma i många år så inte svårt att hitta till, men min fråga kvarstår fortfarande, varför är det en webbsida? Även om det skulle vara HTML kan dom väl iallafall öppna i appen, länka ut till Safari där man måste logga in igen är helt galet om du frågar mig.

Det var ju först i slutet på förra året den blev enkelt delbart. Knappast så att Apple inte ser hur mycket folk delar sina Spotify Wrapped.

2 gillningar