Se din energiöversikt i Ikea Home smart-appen

Från sajten:
image

Ikea har börjat testa en ny tjänst som ska ge användare en energiöversikt i hemmet. Tjänsten är åtkomlig nu via Ikea Home Smart-appen.

Ikea Home Smart fortsätter att addera nya funktioner för att våra hem ska bli smartare. Den senaste nyheten i appen Ikea Home Smart är möjligheten att se en energiöversikt över hur det ser ut i hemmet. Tjänsten är kostnadsfri och blir tillgänglig efter att användaren svarat på ett antal frågor. Ikea Energiöversikt ska alltså ge användaren koll på energiförbrukningen och tjänsten kommer att utvecklas under året, exempelvis så är inte stödet för användare som har solpaneler på plats än. Tanken är också att kunna ge personliga tips åt användaren samt ge förslag på smarta produkter från Ikea.

Ikea Energiöversikt har lanserats på svenska marknaden i första läget och fler länder lär säkert tillkomma. Det krävs inte att man som användare har Trådfri Gateway eller Dirigera från företaget eller några andra produkter för det smarta hemmet. För att appen ska få tillgång till elmätaren behöver användaren legitimera sig via BankID så att Eliq kommer åt värden från elmätaren.

Mer information om den nya tjänsten finns att läsa på hemsidan. Ta även en titt på skärmdumparna nedan som visar de flesta olika stegen som behövs för att komma igång.

Källa: Pressmeddelande

Galleri

Enligt min app har det inte dragit igång ännu...
Står att det kommer i en uppdatering..

Laddade nyss ner appen.. Har Android. Det skiljer kanske mellan ios och Android..?

Kanske, jag testade på min iPhone.

Har kört igång det på min iPhone nu.